Az elmúlt években óriási növekedésnek indult az F1 népszerűsége. Közrejátszott ebben, hogy immár több csapat is harcba szállhatott a bajnoki címekért, de fontos lépés volt a digitális nyitás is, a videómegosztókon és a közösségi platformokon történő megjelenés. Vitathatatlan az is, hogy sokat ért ebből a szempontból a Drive to Survive is a Netflixen, mely főként az Egyesült Államokban tolta meg a Forma-1 szekerét.

A Forma-1 problémája azonban továbbra is az, hogy nem eléggé fiatal a rajongók átlagéletkora. A mérések tendenciáján látszik, hogy ugyan fiatalodik az átlagközönség, de a legfiatalabbakat jelenleg nemigen tudják hatékonyan megfogni. A Formula One Management épp ezért elgondolkozott azon, hogy készítsenek esetleg egy Forma-1-es témájú animációs sorozatot vagy tv-show-t gyerekek számára.

A tervről még nem tett le teljesen a FOM a szervezet tartalomgyártásért felelős első embere, Ian Holmes szerint, aki erről szerdán beszélt egy londoni rendezvényen. “A Drive to Survive nagyon sikeres volt, de szeretnénk például a gyerekeket is elkötelezni. Animációs sorozatot szeretnénk készíteni, mely kapcsolódik a Forma-1-hez” – mondta.

Részletekről nem esett szó, így még a projekt megvalósulása sem vehető biztosra. A legkisebbek körében népszerű formátummal egyébként a McLaren nagyjából tíz évvel ezelőtt kísérletezett már, a Tooned című animációs sorozat több évadot is megélt a wokingiak YouTube-csatornáján. Az akkori pilóták, Lewis Hamilton, Jenson Button, Fernando Alonso és társaik saját magukat szinkronizálták, de feltűnt a szériában például az istálló legendája, Mika Häkkinen is.