Kulcsfontosságú mérföldkőhöz ért tavaly elindított motorrészlegével a Red Bull: a RacingNews365.com beszámolója szerint a csapat Milton Keynes-i főhadiszállásán múlt hét szerdán először indítottak be teljesen saját gyártású erőforrást.

Ez azért is jelent komoly előrelépést, mert bár a Red Bull 2005 óta szerepel a Forma-1-ben, mindig külső beszállítóra támaszkodott: a Cosworth-szel, a Ferrarival, a Renault-val és a Hondával is dolgozott együtt a csapat. Azután vágtak bele a motorprojektbe, hogy a Honda bejelentette újbóli távozását – igaz, a következő években még technikai partnerként jelen lesz.

Christian Horner csapatfőnök a lapnak már a Magyar Nagydíj hétvégéjén elhintette, hogy küszöbön az első saját gyártású, már a 2026-os szabályváltozások igazodó erőforrás beindítása a próbapadon. Úgy tudni ráadásul, hogy nem egyhengeres tesztmotorról, hanem egy teljes, hathengeres blokkról van szó.

Egy sajtótájékoztatón ugyancsak a RacingNews365.com érdeklődött arról, hogy a Red Bull saját motorral tervez-e nekivágni az új érának, akár rajta lesz a Porsche logója, akár nem, de Horner kitérő választ adott: „Ez hihetetlen elkötelezettség az F1 iránt, amit a Red Bull tett a Red Bull Powertrainsbe fektetett munkával.”

F1: Áttörés a Red Bullnál, nagy változást hozhat 2

Christian Horner

„Miután a Honda kiszállt a sportból, kritikus fontosságú volt számunkra, hogy saját kezünkbe vegyük a sorsunk irányítását, és egy helyre összpontosítsuk az erőforrást és a kasztnit” – tette hozzá.

A lap következtetése szerint ez igenként is felfogható Horner részéről, azonban elképzelhető, hogy a Porsche részt vett a felsővezetők és a mérnökök kiválasztásában, már a leendő együttműködésre készülve, melyről hivatalos bejelentést továbbra sem tettek.

Idevágó hír, hogy a Red Bull a közelmúltban az emléke előtt tisztelegve az 1970-es (posztumusz) világbajnok, Jochen Rindtről nevezte el motorrészlegének épületét.