A tavalyi idény egy nagy újítását a sprintkvalifikáció jelentette, három helyszínen is sprintfutamokat rendeztek a szombati időmérő helyett. 2022-re már hat ilyen hétvégét terveztek, de lehet, hogy végül egy sem lesz.

Mi más is lehetne a probléma, mint a pénz: a költségplafon miatt több csapatnak sem tetszik, hogy hattal több versenyt kell futniuk. Zak Brown, a McLaren főnöke szerint (főleg) a nagycsapatok megpróbálnak előnyt kovácsolni a helyzetből, és egyelőre nem szavazták meg a sprintfutamos terveket.

“Több csapat, de különösen az egyik, ötmillió dollárral akarta megemeltetni a költségplafont a sprintfutamok miatt, ami nevetséges. Semmilyen józan indokuk nincs erre, nonszensz az egész” – háborgott Brown, aki szerint valós esély, hogy idén nem lesznek sprintkvalifikációk.

Brown nem nevezte meg, hogy melyik csapat mozgathatja a szálakat, de tekintve, hogy a McLarennek szoros a kapcsolata a Mercedesszel, házon belül pedig nem illene kiteregetni a szennyest, valószínűleg a Red Bull és/vagy a Ferrari lehet(nek) az ellenálló(k).

Brown szerint lehet, hogy az F1-nek inkább 2023-ra kellene koncentrálnia, mert arra a szezonra vonatkozóan már tízből öt csapat szavazatával is bevezethetnének változtatásokat. A 2022-es sprintkvalifikációs terveket nyolc csapatnak kellene megszavaznia, eddig ez nem jött össze.