A tavalyi idény végén a Mercedes kis túlzással úgy cserélgette a motorokat az autóiban, mint más az alsóneműjét. A szezon vége felé közeledve egyre kevésbé volt fontos, hogy a motorok tartósak legyenek, így a Mercedes a nagyobb teljesítmény felé tolhatta el a fókuszt.

A Motorsport olasz kiadása szerint meg is tették a mérnökök: Hamilton Interlagosban, majd a Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban használt motorja 18 lóerővel volt erősebb a korábbiaknál.

A nagyobb motorteljesítmény miatt a Red Bull is kényszerpályán mozgott a saját beállításaival, és végül csak a szerencsén múlt, hogy Max Verstappen meg tudta szerezni első világbajnoki címét.

A Motorsport konkrét számai alapján a Mercedes 1026 lóerőről ugrott 1044-re a szezon végére, ezzel pedig egyetlen riválisa sem tudta tartani a lépést. Az idei szezontól E10-es üzemanyagra vált a Forma-1, de egyelőre nem tudni, hogy ez felforgatja-e az erőviszonyokat.