2022-re nemcsak külsőleg alakulnak át jelentősen a Forma-1-es autók, a borítás alatt az erőforrások is változnak valamennyit. Utóbbi mozgatórugója az, hogy az idei szezontól az autókat E10-es benzinnel tankolják, azaz olyan üzemanyaggal, melynek 10 százaléka etanol, a maradék 90 pedig fosszilis forrásból származik. (E10-et tankolunk a magyar benzinkutakon is, ha nem prémium 95-öst vásárlunk.)

A Red Bullra ezen felül is nagyobb nyomás hárul azzal, hogy mostantól már a saját nevük alatt futtatott motorral versenyeznek. Igaz, a 2021 végén hivatalosan távozó Honda még sokat segít nekik, vallotta be Helmut Marko. A Red Bull sportigazgatója hozzá is tette, a japánok dolgoznak azon, hogy az erőforrás az E10-es üzemanyaggal is hozza azt a teljesítményszintet, ami tavaly már megvolt, ám ezt egyelőre még nem mondhatják el.

“Amit hallok, az pozitív, de teljesítményben még nem tartunk ott, ahol 2021-ben. Várnunk kell még, hogy meglássuk, mire képes versenykörülmények között” – célzott az erőforrásra az osztrák szakember, melyet majd az AlphaTauri is használ. A hírek szerint egyébként a Honda várhatóan csak 2025 környékén engedi el végleg a Red Bull kezét, a japán szakemberek egészen addig ott lesznek az energiaitalosok megsegítésére.

A Red Bullon kívül a többi gyártótól is szivárogtak már félinformációk az új motorok teljesítményét illetően. Az E10-es átállás miatt előzetesen 20 lóerős teljesítménycsökkenést prognosztizáltak minden csapatnál, de beszámolók szerint az Alpine és a Ferrari már kompenzálta is a becsült lemaradást.