A Forma-1-es Török Nagydíjon tért vissza a Red Bullhoz annak tervezőguruja, Adrian Newey, miután a nyáron csúnya kerékpárbalesetet szenvedett Horvátországban. A világbajnoki címért harcoló Milton Keynes-i istálló azóta két versenyt is megnyert, de maga a szakember cáfolta, hogy ez neki lenne köszönhető.

„Ez nagyon kedves, de talán véletlenül alakult így” – tért ki a Red Bull gyengélkedésére az F1 Nation című podcastben. „Élvezem, hogy visszatérhettem, nagyon hiányzott már. Remélhetőleg ezzel hozzájárulok a sikerhez, de ez amúgy is egy nagyszerű csapat. Megpróbálom betömni azokat a réseket, amiket észreveszek.”

Max Verstappen a tabella éllovasaként az Amerikai, majd a Mexikóvárosi Nagydíjon is győzelemre vitte a csapatot, aminek kapcsán Newey elmondta, rengeteg apróságon múlnak a sikerek, például a beállításokkal vagy a gumik állapotával kapcsolatban.

F1: Fontos tévhitet oszlattak el a Red Bullról 2

Newey a Red Bull problémáiról is beszélt, habár álláspontja szerint a csapat korábbi gyengélkedése nem az ő távollétének tudható be.

„Austinban voltak megbízhatósági aggályaink az első szárny miatt, míg Mexikóban a hátsó szárnnyal akadtak gondjaink a harmadik szabadedzés után, az időmérőre készülve. A versenyautók nem maximálisan megbízhatóak” – magyarázta.

Newey rávilágított arra is, hogy Austinban a mexikói problémáktól független gonddal küzdöttek. Az amerikai pályán ugyanazt a szárnyat használták, amit Monacóban vagy Magyarországon, de az alacsony levegősűrűség miatt mindenki a legnagyobb leszorítóerő mellett tette le a voksát.

„Itt azonban elérjük a végsebességet, ami nagyobb terhelést is jelent, és úgy tűnik, ez kifogott rajtunk” – ecsetelte a probléma gyökerét, majd hozzátette, szerencsére az időmérő edzés előtti módosítások kifizetődőnek bizonyultak.