A Forma-1-es Amerikai Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Nem csak a pályán, de a színfalak mögött is éles a Mercedes-Red Bull párbaj: az utóbbi időben főként az energiaitalos csapat támadta a bajnoki címvédőt szabálytalannak vélt motorja miatt, a hangsúly azonban most máshová helyeződött.

A Red Bullnál ugyanis most a Mercedes trükkös hátsó futóműve a téma, melynek előnyeit Törökországban nagyon ki tudták használni Lewis Hamiltonék, ám az Amerikai Nagydíjon már kevésbé – véli Christian Horner csapatfőnök. “Az előny pályáról pályára változik. Itt Austinban kisebb ez, mert sok gyors kanyar van, ahol nem lehet annyira lesüllyeszteni a hátsó részt anélkül, hogy ne veszítenének leszorítóerőt. Így nem tudnak sok előnyt szerezni belőle az egyenesekben sem” – mondta a szakember.

Eközben a Mercedes egyik szerelője azt állította, hogy az érintett alkatrész homologizált, azaz nem cserélhető, minden pályán ugyanolyan típusú elem van az autóban már év eleje óta.

Vélhetően erre jutott a Nemzetközi Automobil Szövetség is. Az Auto Motor und Sport szerint ugyanis a Red Bull már megint elment a testülethez, hogy nézzenek körül a Mercedesnél futóműügyben. A német forrás szerint azonban a vizsgálat során nem találtak szabálytalanságot. Ez az idő viszont arra jó lehetett, hogy az energiaitalosok legalább egy szakember idejét lekötötték, aki ahelyett, hogy például a beállításokon dolgozzon, az FIA szakembereinek magyarázta a helyzetet – az ilyen nüanszok is közrejátszhatnak a világbajnoki cím eldöntésében.