A 2020-as szezon története egyik legpocsékabbja volt a Ferrari számára, különösen motorfronton esett vissza a csapat. Sose fog biztosan kiderülni, hogy ebben mekkora szerepe volt a 2019-es szezon után hozott szigorításoknak, de az biztosnak tűnik, hogy ezeknek volt hatása a csapatra.

Az idei szezonra új motorral készül a Scuderia, és egy ideig úgy volt, hogy drasztikus módosításokat végeznek a mérnökök. Felmerült, hogy a Ferrari bizonyos értelemben lemásolja a Mercedes motorelrendezését, de ezt végül elvetették.

Az új motoron teljesen áttervezték a hengerfejeket, amivel sikerült növelni a nyomást az égéstérben. Ez az üzemanyag hatékonyabb égését és így a teljesítmény növekedését teszi majd lehetővé, legalábbis elméletben.

Ezzel egyébként jócskán előreszaladt a Ferrari, ezt a fejlesztést ugyanis eredetileg 2022-re tervezték, de a nagy lemaradás miatt megpróbál előre menekülni a csapat. Több kisebb módosítást végeztek a mérnökök, Mattia Binotto csapatfőnök korábbi nyilatkozata alapján a fékpados eredmények biztatóak.