Sebastian Vettel a Szahíri Nagydíjon ismét pórul járt a kerékcseréknél, 4,5, illetve 6,5 másodpercet töltött a szerelőinél. A Ferrari normái szerint a 3,5 másodpercnél hosszabb kerékcserék elrontottnak számítanak, márpedig a csapat idei kerékcseréinek több mint húsz százaléka volt ennél hosszabb.

Vettel a Szahíri Nagydíj után már utalt arra, hogy alapvető gond lehet a Ferrari konstrukciójával. “Sajnálom a srácokat, elég nehéz ez nekik is. Az autónk a bokszkiállások területén egyszerűen gyenge” – fogalmazott akkor Vettel.

Ebből sokak számára egyértelmű volt, hogy valami műszaki ok lehet a háttérben, Vettel nyilatkozatára pedig reagált a Ferrari. A probléma a kerékanyával van.

“A menet nem elég erős, emiatt az anya többször is kioldhat. Egy megbízhatósági problémáról van szó, keményen dolgozunk azon, hogy a következő évre kijavítsuk” – nyilatkozta Diego Ioverni, az autó üzemeltetéséért felelős vezető mérnök.

Vettel számos elrontott kiállása alapján meglepőnek tűnhet ugyan, de a Ferrari szerint a csapat kerékcseréinek átlagos időtartama 2,73 másodperc volt az idei szezon során.

Olasz lapértesülés szerint egyébként nem lesz ott a szezonzárón a csapatfőnök. Mattia Binotto nem érezte jól magát (koronavírus-fertőzés gyanúja nem merült fel), ezért úgy döntött, hazautazik Olaszországba. Binotto így csak távolról figyeli majd Vettel ferraris búcsúversenyét.