322 – ennyi futamon indult pályafutása során Rubens Barrichello, és ha elindul a Forma-1-es Orosz Nagydíjon, Kimi Räikkönen neve mellett is ennyi rajt szerepel majd. A finn két hete, a Toszkán Nagydíj helyszínén ünnepelte meg, hogy húsz éve először ült Forma-1-es autóba.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Who tested a Formula 1 car here for the first time exactly 20 years ago? You did!

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés, Szept 11., 2020, időpont: 12:02 (PDT időzóna szerint)

Az első tesztek után az igazi sztori 2001-ben kezdődött a Sauber csapatával az Ausztrál Nagydíjon, mindössze 23 alsóbb kategóriás formaautós futammal a háta mögött. Az ifjonc gyorsan bizonyított, már az első versenyén pontot szerzett. 2002-től a McLarennél Mika Häkkinen utódjaként versenyzett, első győzelmét 2003-ban szerezte, abban az évben, majd 2005-ben is bajnoki esélyes volt, ám a Mercedes-motor és a wokingi autó megbízhatatlansága miatt nem jutott végső sikerig.

A képre kattintva galéria nyílik!

Räikkönen egy karnyújtásnyira a Forma-1 trónjától 1

2001-ben maroknyi formaautós futammal a háta mögött, ideiglenes szuperlicenccel mutatkozott be a Forma-1-ben, de rögtön az első futamán bizonyított, pontot szerzett a Sauberrel

2007-ben a visszavonult Michael Schumacher helyére került a Ferrarinál, egy nagyon szoros, a McLaren-pilótákkal folytatott küzdelem végén, ha egyetlen ponttal is, de megszerezte a világbajnoki címet. Két színtelen-szagtalan ferraris év után a finn távozott a Forma-1-ből, a következő két évben más szakágakban, a ralizásban és az amerikai NASCAR-ban is kipróbálta magát, mielőtt 2012-ben a Lotus hívására visszatért az F1-be.

A fekete-arany autóval a finn remekelt, ’12-ben és ’13-ban is nyert egy-egy futamot a számos dobogós helyezés mellett. 2014-ben visszatért a Ferrarihoz utódja, Fernando Alonso mellé, 2015-től 2018-ig Sebastian Vettel partnere volt a Scuderiánál. A második maranellói korszak kevésbé volt eredményes, mint az első, de az utolsó évében az Amerikai Nagydíjon megint sikerült futamot nyernie.

A Scuderia 2018 végén búcsúztatta el végleg Räikkönent, aki azonban nem akart még visszavonulni, gyorsan leszerződött a mostanra Alfa Romeóra átnevezett első csapatával, jelenlegi szerződése 2020 végéig szól. A szűkszavúságáról, látszólagos halvérűségéről ismert versenyző pályafutása során eddig 21 futamgyőzelmet aratott, 82 egyéb dobogós helyet szerzett, 21 pole-pozíciót és 18 leggyorsabb kört gyűjtött.

A finn vérmérsékletéből kiindulva nem hatja meg a rekord beállítása, de épp eme tulajdonsága miatt is van annyi rajongója a Jégembernek. Az alábbiakban két videóval köszöntjük: az egyik a legszórakoztatóbb sajtótájékoztatós pillanatait, a másik az elmúlt évtizedben tőle látott legszebb előzéseket mutatja be.

Kép(ek) forrása: Getty Images