Ugyan a márka a gyári csapat 2016-os újraélesztésekor 2019-re dobogós helyezéseket, 2020-ra pedig győzelmeket, a bajnoki küzdelemben való részvételt tűzte ki célul, de a projekt alaposan elmaradt ettől.

Úgy tűnik, az idei évre is inkább csak átmenetként tekintenek, a valódi áttörést az új szabályokat hozó 2021-től várják – már ha egyáltalán marad a Renault az F1-ben –, nem is titkolják, hogy a motort nem különösebben fejlesztik majd idén.

„Ez lesz a két évvel ezelőtt bevezetett motorcsalád utolsó éve. Ezért – bár a 2019-ben elindított munka tovább folyik – nagyon kevés fejlesztés jön majd az erőforráshoz idén. A 2021-es motor fejlesztése lesz a prioritás” – jelentette ki a Renault motorfőnöke, Remi Taffin.

Ugyan az idény folyamán valamikor érkezik majd egy második specifikáció a 2020-as erőforrásból, a szezon során már a 2021-re szánt alkatrészeket, újításokat akarják tesztelni:

„Az idény alatt szeretnénk új komponenseket tesztelni. Fontos, hogy így haladjunk, ugyanis az újítások bevezetésének legjobb módja az, ha minél előbb kipróbáljuk őket a pályán” – mondta Taffin.

Az RS20-ast idén a csapatnál második évét kezdő – egyben lejáró szerződésű – Daniel Ricciardo és a 2021-ig igazolt francia Mercedes-nevelt, Esteban Ocon vezeti majd.

A csapat 2018-ban a konstruktőri bajnokság 4. helyén zárt, de tavaly a motorpartner McLaren jelentős pontkülönbséggel tolta vissza őket az 5. helyre.