Barcelonában szerdától pénteki lezajlott az első 2020-as Forma-1-es előszezoni teszt, amelyen a bajnoki címvédő mind a megtett táv, mind a tempó tekintetében a legjobb volt. Az idén nagy évre készülő Red Bull szintén szép kilométer-mennyiséget gyűjtött, de a tempójukat még nem mutatták meg, a Ferrari azonban feltűnően keveset ment, ráadásul a második leglágyabb gumin is csak a Williamsnél és a Haasnál voltak gyorsabbak, szemre a nyolcadik erő az olasz csapat.

A teszt utáni összegző közleményében ugyanakkor a Mercedes rámutatott, hogy az első három nap után ők nem hiszik, hogy jócskán a riválisok előtt járnak, és főleg, hogy a Ferrari ennyire gyenge lenne.

„Senki nem akar leégni azzal, hogy azt állítja, gyorsabb a többiknél, hiszen sosem lehet biztosan tudni, hogy mit nem mutattak meg a többiek, mi jön még később. Például hoz-e a Red Bull jelentős fejlesztéseket a második tesztre? Miért ment a Ferrari következetesen jobban visszafojtott motorral, mint a partnerei?” – mutattak rá az olaszok vélt trükkjére.

F1: A Merci nem hisz a gyenge Ferrariban 1

Mekkora lehet a valós különbség? Talán csak Melbourne-ben derül ki.

Szakértői becslések szerint a mérőpontokon látott sebességek alapján a Ferrari akár körönként egy másodpercnyivel is “lejjebb” hangolta az erőforrását.

Ha ez így van, akkor logikus, hogy a Scuderiánál igyekeznek elkerülni a tavalyi blamát, amikor a teszteken domináltak, majd a szezon első felének túlnyomó részében versenyképtelenek voltak – jobb, ha fordítva lesz. Ennek tükrében is értelmezhető Mattia Binotto pesszimista nyilatkozata.

Sebastian Vettel maga is utalt rá, hogy a motorból még nem hoztak ki mindent:

„Lehet játszani a motorüzemmódokkal stb. Úgy gondolom, jelenleg nem a maximális motorteljesítmény bizonyítása a cél, hanem a lehető legtöbb kör megtétele. Szerintem nem a teszten kell feltekerni a motort, nem itt kell mindenkinek megmutatni, mit tudunk. Amennyire tudom, ez nem is szerepel a programunkban.”