Az FIA az idei Forma-1-es szezon végén több, a motorokra vonatkozó technikai direktívát is kiadott, amelyekkel hivatalosan a szabályokat akarta tisztázni a szövetség, illetve nem hivatalosan véget akart vetni a Ferrari esetleges trükközéseinek.

A riválisok szemét régóta szúrta az olaszok idei nagy motorelőnye, így a lehetséges trükkök szabályosságával kapcsolatban kérdésekkel kezdték bombázni az FIA-t, amelyekre reagálva megszülettek az új direktívák.

A Ferrari tempója vissza is esett a szezon végére, bár Mattia Binotto csapatfőnök szerint csak annyi történt, hogy másféle beállítások felé indult el a csapat. Max Verstappen mindenesetre az Amerikai Nagydíj után úgy kommentálta a Ferrari visszaesését, hogy “ez történik, amikor valaki leáll a csalással“, és noha édesapja, Jos szerint helytelen volt ezt mondania, a szezonzáró után ő maga is burkoltan csalással vádolta meg a Ferrarit.

Charles Leclerc autójának szabályosságával kapcsolatban vizsgálat is zajlott Abu-Dzabiban, mert az autóban öt kilóval több benzint talált az FIA, mint amennyit a Ferrari előzetesen megadott a szövetségnek. Leclerc végül megúszta a kizárást, csak a csapata kapott 50 ezer eurós büntetést.

“Tudod, ez nem egyszerű számítási hiba volt” – mondta Jos Verstappen a Ziggo Sport riporterének, amikor a Ferrari bakija szóba került. “Nem fogok túl sokat beszélni erről, mert ez nagyon veszélyes téma a Forma-1-ben.”

“Nem akarom megégetni magam. De jövőre még tovább szigorítják a szabályokat.” Verstappen ezzel arra utalt, hogy jövőre egy második átfolyásmérőt is beépítenek az autókba, ráadásul ezeknek még a működési frekvenciáját sem ismerik majd a csapatok, csak és kizárólag az FIA kontrollálja majd őket.

A Ferrari mindenesetre kételkedik benne, hogy valóban eltérés volt az előre leadott és a Leclerc autójába valójában tankolt üzemanyag mennyisége között. Sőt, a Ferrari szerint a verseny utáni ellenőrzés azt mutatta, hogy a szenzorok által mért elfogyasztott és a maradék üzemanyag tömegének összege pontosan ugyanannyi, amennyit előre jelzett a csapat az FIA felé.

Eltérés esetén egyébként lehet kérni az FIA-tól egy második mérést, csak amikor a szövetség értesítette a Ferrarit a mérés eredményéről, Leclerc már elhagyta a bokszutcát.

“Csak idén vagy tízszer ellenőriztek minket. Mindig rendben volt minden, kivéve most. Nem tudom, mi lehetett az eltérés oka” – fogalmazott Mattia Binotto csapatfőnök.

Az FIA állítólag több üzemanyag-ellenőrzést is végzett az Abu-dzabi Nagydíj után, a többi csapatnál minden a szabályoknak megfelelő volt.

Forrás: Motorsport.com, Ziggo Sport
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1