A Ferrari az autójával ugyan nem a legjobb irányba indult idén, a leszorítóerő hiánya nagy probléma a Scuderia számára, de abban gyakorlatilag teljes az egyetértés, hogy a 2019-es mezőnyben a maranellóiak motorja a legerősebb.

“Pillanatnyilag a Renault, a Honda és mi nagyjából egy szinten vagyunk (a teljesítményt tekintve). Csak a Ferrari emelkedik ki, méghozzá jelentősen” – állította a Mercedes-főnök Toto Wolff a német Auto Motor und Sportnak, miután az olaszok a leszorítóerőt kevésbé kívánó két “erőpályán”, Spában és Monzában is győzött.

A paddockban többféle elmélet is van a Ferrari előnyének magyarázatára, felmerült, hogy az olaszok a szabályosnál nagyobb energiamennyiséget tárolnak az akkumulátorban, egy másik ötlet szerint a szenzorokat megkerülve az engedélyezettnél több benzint juttatnak a a motorba, valamint a kenőolaj elégetése is szóba került.

“Valami nagy okosságot találtak ki” – mondta egy rivális csapat meg nem nevezett tagja. “Ha szabályosnak bizonyul, kalapot emelhetünk előttük.”

A Red Bull csapatfőnöke Christian Horner azt mondta, ők a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) is érdeklődtek a Ferrari-motor szabályosságát illetően: “Számos kérdést küldtünk az FIA-nak, de válaszokat nem kaptunk.”