Jean Todt olyan vezetéstámogató rendszerek betiltására gondolt, mint például a mára általánossá vált lefulladásgátló. Ez a lefulladásgátló lépett életbe Max Verstappen elrontott ausztriai rajtjánál is, így nem meglepő, hogy a holland nem lelkesedik az elképzelésért.
“Egy esetleges tilalom egyik következménye az lett volna, hogy nem lett volna izgalmas az Osztrák Nagydíj” – mondta Verstappen.
“Mindig jó versenyben tartani az autókat, nem? Valakinek van egy rossz rajtja, de legalább versenyben marad. A boxutcában vagy más helyzetben is szükség lehet rá, hülyeség lenne ilyesmi miatt elveszíteni egy autót.”
Verstappen csapattársa, Pierre Gasly szerint a lefulladásgátló betiltása magára a versenyzésre nem lenne túl nagy hatással. “Ilyesmi talán egyszer-kétszer történik meg egy szezonban, így összességében nem sok mindenen változtatna” – vélekedett a francia.
Lewis Hamilton szerint sokkal fontosabb lenne az autók súlyának csökkentése. “Semmi szükség arra, hogy az autók 730 kilósak legyenek” – fogalmazott Hamilton.
“Sok-sok éve 600 kiló körüli autók voltak. Beszéltem a mérnökeimmel, és azt mondták, ha változtatnak a szabályokon, elérhetjük ezt a súlyt.”
“Ha az autók könnyebbek lennének, az minden területre jó hatást gyakorolna” – tette hozzá Valtteri Bottas.