2021-ben jelentősnek szánt forradalom jön a Forma-1-ben, a szabályok nagy részét újraírják. A csomagnak akár része lehetne a gumiháború visszatérése is, a csapatok szerint azonban a sorozat jelenlegi modelljébe nem fér bele egynél több gyártó.
“Nem csinálunk gumiteszteket minden héten, a gumik önmagukban nem is jelentenek elsődleges teljesítménybefolyásoló tényezőt. Úgy is mondhatjuk, hogy a jelenlegi modellhez az egy gumiszállító illik” – fogalmazott Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke.
“Ha több gumiszállítót akarnánk, az mindent a feje tetejére állítana, amiről jelenleg tárgyalunk, a jövő is zavarossá válna. Fogalmam sincs, hogy ettől összerázódna a mezőny, vagy éppen még nagyobbak lennének a különbségek. Jelenleg nem vagyunk felkészülve arra, hogy ezen az úton induljunk el.”
Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója szerint csak ártana a show-nak a gumiháború. “A több szállító pont szembemenne azzal, amit el akarunk érni. Se a mezőny nem lenne szorosabb, se a show nem lenne jobb” – mondta Green.
“Most minden csapatnak ugyanazzal a gumival kell dolgoznia, aki pedig a legjobb munkát végzi ezen a területen, elismerést érdemel.”
A McLaren csapatfőnöke szerint a gumiháború semmire sem megoldás. “Nem felejthetjük el, hogy még a legnagyobb gumiháború éveiben is volt totálisan domináns csapat” – vélekedett Andreas Seidl. “Szóval nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez lenne a megoldás.”