Az már jó ideje világos, hogy a Ferrarinak idén nincs köze a bajnoki címért folyó küzdelemhez, ám az olasz sajtó szerint a maranellói csapat már a pályán kívül sem olyan tényező, mint korábban.
A Ferrari a közelmúltban két versenybírói döntésben is a rövidebbet húzta, Kanadában Sebastian Vettel kapott igen vitatott büntetést, aminek a felülvizsgálatát sem sikerült elérnie a Scuderiának, az Osztrák Nagydíjon pedig Charles Leclerc győzelme úszott el, miután a versenybírók nem találták büntetésre érdemesnek Max Verstappen belemenős, véleményes előzését. A maranellói gárda a tárgyalóasztal mellett is kudarcot vallott, hiába kezdeményezték a Red Bull-lal közösen, hogy a Pirelli visszahozza a 2018-as gumikat, a csapatok fele leszavazta az ötletet.
“Támadás a Ferrari ellen” – írta a Gazzetta dello Sport az Osztrák Nagydíj után. “Kanadát követően Maranello megint a rövidebbet húzta a stewardoknál, romlik a Forma-1 hitele. Ugyanakkor a Ferrari politikai súlya is megkérdőjeleződött Sergio Marcchionne (elnök tavaly nyári) halála óta.”
“A felülvizsgálati kérelem elutasítása és a 2018-as gumikhoz való visszatérés elbuktatása után tíz napon belül ez volt a harmadik pofon a Ferrarinak” – állapította meg a lap egyik szerzője.
A Corriere della Sera is hasonlóan írt: “Nem könnyű elfogadni ezt a versenybírói döntést. Láthatóan csak a támadó pilótáknak vannak jogaik, a védekezőnek nem jár kegyelem, lásd Vettelt Kanadában, Leclerc-t Ausztriában.”
“A Ferrari megint veszített, előbb a pályán, majd a versenybírói szobában” – értékelt a La Stampa.
A Corriere della Sera szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem mert, de talán nem is akart belenyúlni a Red Bull Ring-i végeredménybe:
“Talán túl sok holland szurkoló volt a paddock környékén, esetleg az játszott szerepet, hogy a Red Bull saját pályáján történt az eset. Vagy talán van valami a háttérben az FIA és a Ferrari között.”