Daniel Ricciardo számára a lehető legrosszabbul alakult a szezonnyitó hétvége, már a rajt után komolyan megsérült az autója, miután a pályáról lefutva megdobta egy göröngy. Ricciardo a 28. körben fel is adta a futamot, az autó azonban az előzetesen feltételezettnél is jobban megsérülhetett.

A Renault nem tudta százszázalékosan kizárni a kasztni sérülését, ezért a bahreini hétvégére – elővigyázatosságból – újat készített Ricciardo számára (a nyitóképen éppen a kasztniban elhelyezett azonosító chipeket szkennelik). Természetesen nem dobják ki a Melbourne-ben használt kasztnit sem, de az mostantól csak tartalék lesz.

A McLaren közben kénytelen lesz a második MGU-K-t beszerelni Carlos Sainz autójába Bahreinben. Az első egység az Ausztrál Nagydíjon ment tönkre, és javíthatatlannak bizonyult. Ahogy a többi fő hajtáselemből, úgy az MGU-K-ból is három darab a teljes évre szóló keret, a negyedik beszerelése már rajtbüntetést jelent majd.

A MGU-K-s problémával kapcsolatban Sainz Bahreinben elismerte, hogy az energia-visszanyerés az autója gyenge pontjának számít, de bízik benne, hogy a Renault lépéseket tesz az ügyben.