Kellemes, derült időben zajlott le az idei év első időmérő edzése a melbounre-i Albert Park-i pályán az idénynyitó 2019-as Ausztrál Nagydíjon.

A Q1-ben az újonc Lando Norris volt az első, aki pályára hajtott a McLarennel. A brit 1:24,654-es idővel kezdett, az első mérvadó kört azonban a ferraris Charles Leclerc futotta a közepes keverékeken 1:23,326-tal. Ezt az időt Danyiil Kvjat 13 ezreddel még meg tudta verni eggyel lágyabb keveréken.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egyből a lágy gumikon hajtott ki, 1:22,6-os időkkel az élre álltak. Vettel ekkor javított, a közepes keverékeken csak 2 tizedre volt Bottas 1:22,658-as etalonjától. Erős kört ment Sergio Perez, a Racing Point-pilóta ekkor a negyedik helyen állt, szűk három tizedre az élen álló Mercedestől.

Öt perccel az első szakasz vége előtt a középcsapatok komoly köridődobálásba kezdtek, a Romain Grosjean a Haasszal és a két Renault is a legjobb tízbe került. Hamilton is javított köridején, 1:22,043-mal átvette a vezetést.

Az utolsó másfél perc igazi tűzijátékot hozott, az ötödik Pereztől kezdve mindenki javítani szeretett volna. Az első szakaszt végül Leclerc nyerte 1:22,017-es idővel. A kiesőzónában maradt nagy meglepetésre Pierre Gasly a Red Bull-lal, így csak a 17. helyről rajtolhat a francia. Rajta kívül kiesett még Lance Stroll a Racing Pointtal, Carlos Sainz a McLarennel, valamint a két Williams George Russellel és Robert Kubicával. Utóbbi kissé agresszívan támadta a falat gyors körén, ezért defektet kapott.

Mindössze egy másodperc volt a különbség az első hely és a kiesők közt. Említésre méltó, hogy Vettel a közepes keverékeken jutott tovább, a többiek lágyakkal próbálkoztak.

A Q2-t Hamilton indította egy 1:21,861-es idővel a lágy gumikon, őt Vettel és Leclerc követte szintén lágyakkal. A német lassabb, a monacói gyorsabb volt, de mindannyiukat majd fél másodperccel verte Bottas egy 1:21,241-es körrel.

Tíz perccel a második szakasz vége előtt a pilóták fele még nem rendelkezett mért körrel. A nagycsapatok mögött ekkor Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Grosjean és Kvjat volt az első tíz tagja.

Max Verstappen a többiekhez képest igen későn futotta meg első körét, ami a második helyre volt elég. Három perccel a vége előtt ismét mindenki megpróbálkozott egy gyors körrel, a pozíciócserék után végül a két Renault Hülkenberggel és Ricciardóval, a két Toro Rosso Kvjattal és Alexander Albonnal, valamint az Alfa Romeó-s Antonio Giovinazzi nem folytathatta az időmérőt. A szakaszt Hamilton 1:21,014-es körrekorddal nyerte. Dicséret illeti Lando Norrist, az újonc bejutott a McLarennel az időmérő döntő szakaszába.

A Q3 elején először a két Mercedes futott ki a pályára. Az első mért körök után Bottas vezetett 1:20,598-as körrekorddal, mögötte Hamilton lemaradása közel fél másodperc volt, míg a virtuális rajtrács második sora ekkor a Ferrarié volt Vettel-Leclerc sorrenddel, Verstappennel az ötödik helyen.

A fináléra mindenki felcsavarta a motort és új gumikat tett fel, a leggyorsabb végül Hamilton lett, 1:20,486-os pályacsúccsal. A legjobbak között csak Verstappen tudott javítani érdemben, így megelőzte Leclerc Ferrariját a Red Bull-os. A középmezőny élén a két Haas zárt Grosjean-Magnussen sorrendben, Norris a nyolcadik, Räikkönen a kilencedik lett, míg Perez a 10.

Hamilton ezzel zsinórban hatodik melbourne-i pole-pozícióját szerezte, pályafutása során 84. alkalommal indulhat első helyről a címvédő.

A 2019-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíj vasárnap reggel 6.10-kor kezdődik.

Forrás: Fotó: Europress, Getty Images