Nem alakul simán a Ferrari számára a barcelonai tesztelés második hete: kedden sok időt elvesztegetett a csapat a hűtőrendszer ellenőrzése miatt, szerdán Sebastian Vettel törte össze a kocsit. A német műszaki hiba miatt szállt el a hármas kanyarban (a videón messziről ugyan, de jól látható, mi történt), az autó várhatóan még órákig nem térhet vissza a pályára.

a videó a hirdetés után indul

Vettelnél a g-mérő is bejelzett, azaz a becsapódás 15 g-nél nagyobb erejű volt, így az újságírók elé csak a pálya orvosi központjában tett rövid látogatás után állhatott. A németnél egyébként mindent rendben találtak.

“Mi sem tudunk többet annál, mint amit már mindenki tud az esetről” – mondta Vettel. “Belülről annyit éreztem, hogy mentem a hármas kanyar felé, aztán mintha történt volna valami az autó bal elejénél. Innentől utas voltam, nem sokat tehettem az ütközés elkerülése érdekében. Csak fékeztem, amennyire tudtam.”

F1: Vettel csak utas volt a bukásánál – videó 1

“Teljes gőzzel próbáljuk megfejteni, mi történt. Sokkal egyszerűbb lenne a dolgunk, ha a hármas kanyarnál nagyobb bukótér lenne, és nem ütközött volna neki semminek az autó, mert így még jobban megsérült az eleje.”

“Alaposnak kell lennünk, hogy meg tudjuk fejteni a hiba okát.”

Az e heti problémák ellenére Vettel jónak érzi a Ferrarit. “Az alapjaink nagyon jók, ott lehetünk az elejében. Ami az ellenfeleket illeti, a Red Bull nagyon erős, kiegyensúlyozott és megbízható.”

“Az Alfa Romeo szintén nagyon erősnek tűnik, ők lehetnek a meglepetéscsapat. A Mercedes erejét nehéz megbecsülni: egyes etapjaik nagyon jónak tűntek, mások nem igazán.”

Vettel sem tudja, ki és mennyit rejteget a valódi erejéből. “Jelen pillanatban amint kimegyünk a pályára, nyomni kell a gázt, különben semmit nem tudunk meg az autóról. De sok az ismeretlen tényező: az üzemanyagszint, az éppen használt motormód, az akkumulátor töltöttségi szintje, és persze a gumik. Melyik keverék, abból is új vagy használt? Szóval később fogunk tisztán látni.”

Vetteltől megkérdezték azt is, hogy a Ferrari új motorja valóban annyival erősebb-e, mint pletykálják, de a német kissé kitérő választ adott. “Nehéz megítélni, mert a magasabb hátsó szárny miatt a légellenállás is nagyobb. A motorrészleg számára egészen biztosan nem ez volt a legszerencsésebb szabályváltoztatás.”