Az idei szezonra új aerodinamikai szabályokat vezettek be a Forma-1-ben. Ezek célja az volt, hogy megkönnyítsék az előzéseket, a leglátványosabb elem az első szárnyak átalakítása volt. Az egyszerűbb kialakítású, az autók teljes szélességén végignyúló, kétméteres szárnyak azonban egyelőre nem hoztak forradalmat.

Az új szabályoktól azt várták, hogy lelassulnak az autók, a követés és így az előzés pedig könnyebbé válik, ehhez képest már a tesztelés első napján jobb időeredmény született, mint egy évvel ezelőtt ugyanekkor.

“Nem tudom pontosan, mi volt az oka a változtatásnak” – mondta Hamilton. “Volt olyan, hogy egy másik autó mögött autóztam a héten, rendben volt, nem tűnt nagyon másnak, mint tavaly.”

“De reménykedem, hogy az új szárnyak jobbak lesznek a szoros versenyzés szempontjából. Idővel okosabbak leszünk.” Kimi Räikkönen hasonló véleményt fogalmazott meg, Daniel Ricciardo szerint ugyanakkor biztató a helyzet.

“Teljesen rendben volt, amikor egy másik autó mögé kerültem, de az is igaz, hogy akkor sokkal gyorsabb is voltam” – így az ausztrál. “Nem tudom, melyik autó volt, de jobban meg lehetett tankolva, szóval talán ezért volt egyszerűbb követni.”

“Mindenképp jobbnak tűnt a helyzet, de nem akarom túlgondolni. Szeretném azt hinni, hogy ez annak a jele volt, kisebb hatással jár majd az előttünk lévő autó követése.”

Max Verstappen szerint pénzpazarlás volt az egész változtatás. “15 millió eurót húztunk le a vécén” – fogalmazott a Red Bull versenyzője.

“Azt hitték, sok leszorítóerőt fogunk veszíteni, de nem éppen ez a helyzet. Csak rá kell nézni a köridőkre, már most nagyon gyorsak vagyunk.”

Nem minden csapat dolgozott ennyire hatékonyan, a Racing Point például még nem érte el a tavalyi leszorítóerejét. “Még mindig lemaradásban vagyunk, dolgoznunk kell” – mondta Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója.

Forrás: Racefans.net