Új üzemanyag-ellenőrzési teszteket vezetnek be a Forma-1-ben, ami arra utalhat, hogy a nemzetközi szövetség kiskapukat sejt a szabályozásban, esetleg értesült arról, hogy néhány csapat trükközésre készül/régóta trükközik.

A csapatoknak előre meg kell adniuk, hogy mennyi üzemanyag felhasználását tervezik egy versenyen. Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer és csapata a verseny előtt és után is mérlegelheti az autókat, így meghatározva, hogy az adott csapat valójában mennyi üzemanyagot használt a futamon – és hogy az így kapott adat mennyire van összhangban a szenzorok által mért értékkel.

Az új technikai direktívát már ki is küldték a csapatoknak. Minden istállónak legkésőbb két órával a verseny előtt kell megadnia a felhasználni tervezett üzemanyag mennyiségét, amelynek tartalmaznia kell a rajtrácsra állás, a formációs kör, a verseny és a levezető kör üzemanyagigényét.

Ennek az üzemanyag-mennyiségnek legkésőbb egy órával a bokszutca megnyitásának időpontja előtt az autóban kell lennie, ettől a pillanattól az üzemanyag hűtése tilos.

Az FIA fenntartja a jogot, hogy szúrópróbaszerűen ellenőrizzen egyes autókat a rajt előtt, amelynek keretében a teljes üzemanyag-mennyiséget ki-, majd visszaszivattyúzzák a tankba egy előre meghatározott procedúra szerint.

A direktíva pontosan meghatározza, hogy a csapatoknak milyen esetekben kell további vizsgálatokra számítaniuk.

1. Ha az üzemanyag kiszivattyúzásának folyamata eltér a meghatározott és dokumentált eljárástól, a csapatnak előre jeleznie kell ezt az FIA felé – ennek hiányában jön a vizsgálat.

2. Ha jelentős mennyiségű üzemanyagot találnak az autóban a meghatározott procedúra szerinti kiszivattyúzás után.

3. Ha a csapat elmulasztja határidőig megadni a felhasználásra tervezett üzemanyag mennyiségét, vagy ha a megadott érték jelentősen eltér a véletlenszerű ellenőrzések során mért adatoktól.

4. Ha az üzemanyag-átfolyási szenzor által mért érték alacsonyabb a mérlegelés során kapott tényleges adatoknál.

5. Ha a versenyen felhasznált üzemanyag mennyisége túllépi a 110 kg-ot, ahogyan azt a sportszabályzat is rögzíti.

6. Ha szoftverellenőrzések, illetve adatelemzések jelentős fogyasztási különbségeket mutatnak az időmérő és a verseny között.

A csapatoknak egyébként nem igazán tetszik az FIA új eljárása, a verseny előtti procedúráik ugyanis meglehetősen kötöttek, ezeket pedig eléggé összezavarhatják az FIA által tervezett, viszonylag időigényes tesztek.

Forrás: Motorsport.com