A Forma-1-ben az idei évre (megint) megemelték a versenyen elhasználható üzemanyag mennyiségét, 2019-ben a korábbi 105 helyett immár maximálisan 110 kg benzint tankolhatnak az autókba a futamra.

A cél a spórolási kényszer enyhítése, akár megszüntetése, a Renault technikai főnöke, Marcin Budkowski pedig bízik benne, hogy a pozitív hatás érvényesül is a pályán:

“Az üzemanyaglimit emeléseivel el kell érni, hogy a futamokon a pilóták tényleg úgy hajthassanak, ahogy szeretnének. Ehhez hozzájárul még az új, a tavalyinál konzervatívabb gumikínálat, amelynek köszönhetően a gumikat is kevésbé kell óvni, így bár több egykiállásos verseny lesz, a versenyzők legalább tényleg nyomhatják majd a pályán, ahelyett, hogy mindennel spórolgatnának” – magyarázta a 2017-ben is az FIA-nál dolgozó szakember.

Nem mindenki örül azért az emelésnek, sokan úgy vélik, hogy 2018-ban a futamok többségén elég volt a 105 kg is, így a szabályváltozás csak plusz tömeget hoz.

“Mindig is kompromisszumról lesz szó a bátrabb hajtáshoz szükséges több üzemanyag és a plusz tömeg, de tavaly voltak futamok, amelyeken a 105 kg nem volt elég a valódi versenyzéshez, és olyankor komoly spórolás zajlott” – mondta Budkowski.