A Forma-1-ben az elmúlt évtized során egyre nagyobb hangsúlyt kapott a pilóták tömege, a hibridrendszer, a glória jelentette plusz kilókat ugyanis nem követte arányosan az autók pilótával mért össztömegének emelése – a termetesebb, nehezebb versenyzők ezért állandó fogyókúrára kényszerültek.

2019-re ezt a problémát orvosolja az az új szabály, amely a pilóta és az ülés együttes tömegét 80 kg-ban köti ki, a könnyebb versenyzők esetén a 80-ig hiányzó kilókat ballaszttal pótolják.

A Renault-nál különösen sokat számít ez az újítás, hiszen mind Nico Hülkenberg, mind az új “szerzemény”, Daniel Ricciardo a nagyobb termetű pilóták közé tartozik. Az ausztrál örül a szabályváltozásnak:

“Mindannyiunknak jobban esik a falat” – mondta mosolyogva. “Erre a szabályra nincs panaszom. Persze amúgy sem csak szórakozásból nyafogtunk, egyszerűen arról volt szó, hogy sokunk kénytelen volt már-már koplalni a versenyhétvégéken.”

“Még erőnléti edzéseket sem csinálhattunk nagyon, mert attól nőtt volna az izomtömeg. Ennek a szabálynak köszönhetően jobban edzhetünk, többet ehetünk. Persze így sem növesztünk pocakot, de erősebbek leszünk, ami szerintem jó dolog” – magyarázta.