A Forma-1 tulajdonosa, az amerikai Liberty Media az érkezése óta dolgozik azon, hogy a sportágat a korábbiaknál nyitottabbá, érthetőbbé, befogadhatóbbá tegye a nézők számára.

A Liberty már 2017 nyarán azt tervezte, hogy a csapatok a következő, azaz a tavalyi szezon előtt egy közös eseményen leplezik majd le új autóikat a téli tesztelés kezdete előtt, ám ez nem valósul meg 2018-ban és idén sem.

A német Auto Motor und Sport azt írja, az ok egyszerű, “a csapatok azért utasították el a tervet, mert nem akartak osztozni a figyelmen a riválisokkal”.

A közönségbarát, közös, az autókat fizikai valójukban a nézők elé táró – és akár online is közvetíthető – bemutató helyett így idén is egyesével, online, fotókra, esetleg rövid videókra korlátozódó leleplezések következnek február második hetében, mielőtt 18-án Barcelonában a pályára lépnek az autók.

A jelen állás szerint csak a Racing Point (leánykori nevén Force India) állítja ki fizikailag az autót, ám szinte biztos, hogy a Torontói Autószalonon leleplezendő járgány az idei szárnyak demóverziójával és a 2019-es festéssel ellátott tavalyi modell lesz.