Az idén egyszerűsített első szárnyak és módosított oldaldobozok jelennek meg az F1-ben, a változtatásokkal az előzéseket szeretnék megkönnyíteni. A szkeptikusok szerint az égvilágon semmilyen változás nem lesz, a csapatok megtalálják a módját, hogy elérjék, de minimum megközelítsék a tavalyi leszorítóerejüket.

Pedig a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint csak abban az esetben lehetnek jobbak a versenyek, ha a leszorítóerőt drasztikusan, 40-50 százalékkal visszavágják az új szabályokkal. A reformot 2021-re tervezi a Liberty Media, de túl sok konkrétum még nem hangzott el.

“Nagyon sok leszorítóerőnk van, ami nagy kanyarsebességet jelent. A turbulens levegő miatt közelről senkit sem lehet követni, a féktávok is rövidek” – sorolta Tost a nagy leszorítóerő hátrányait.

“Ez azt jelenti, hogy az FIA-nek és az FOM-nek a leszorítóerővel kell kezdenie valamit. Minimum 40-50 százalékkal kellene csökkenteni, így az autók instabilabbak lennének a kanyarokban. Újra azt láthatnák a nézők, hogy a versenyzőknek küzdeniük kell az autóval.”

“Az autók sokkal gyorsabbak lennének az egyenesekben, a megnyúlt féktávok miatt jobb esély kínálkozna az előzésekre. És még a kanyarokban is vonatozhatnának az autók.”

“Ezeket a szabályokat könnyű megvalósítani. Csak akarni kell.”