Az idei Belga Nagydíj rajtja a 2012-eshez kísértetiesen hasonló balesetet hozott, amikor Fernando Alonso – Nico Hülknebrg által hátulról meglökött – McLarenje Charles Leclerc Alfa Romeo Sauberjének pilótafülkéje előtt-felett repült át.

A horrorbalesetet mindenki megúszta sérülés nélkül – csak Alonso fájlalta még pár napig a csuklóját – Leclerc esetében pedig nagy kérdés volt, hogy ebben szerepet játszott-e az idén bevezetett fejvédő keret, az ún. glória.

A közvetítésben és az autóról készült fotókon is guminyomok látszottak a fejvédőn, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig alaposan ki is vizsgálta a történteket.

Az FIA mostanra hozta nyilvánosságra a jelentést. A vizsgálat megállapította, hogy

– a glória csúcsterhelése az ütközéskor 58 kN volt, kevesebb, mint fele az előírt 125 kN-nak,

– ilyen erejű becsapódásnál, ha az közvetlenül Leclerc sisakját érte volna, az nagyon súlyos fej- és nyaksérülést okozott volna,

– a Sauber jelentése alapján a glória, valamint annak rögzítései nem deformálódtak a kerékkel való érintkezés miatt.

A jelentés nem mondja ki egyértelműen, hogy a glória óvta meg Leclerc-t egy biztos sérüléstől, ám az FIA biztonsági igazgatója, Adam Baker a Motorsport.comnak azt mondta, a keret valószínűleg szerepet játszott ebben:

“A rendelkezésre álló adatok és felvételek alapján elég biztosan kijelenthetjük, hogy a kerék nem ütötte volna meg Leclerc sisakját, ám Alonso autója olyan irányba mozgott, hogy véleményünk szerint az első szárny véglapja épp érintette volna. Ugyanakkor nehéz megbecsülni, milyen erejű lett volna az érintkezés.”