Részben felhős, 18 fokos levegő-, és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett várhatták a pilóták a 2018-as F1-es Mexikói Nagydíj rajtját a Rodríguez-testvérekről elnevezett versenypályán.

Két pilóta az időmérőn megszerzett pozíciójához képest rosszabb helyről indult. Romain Grosjean még az előző hétvégéről hozott magával egy három helyes rajtbüntetést Charles Leclerc kipöcköléséért. A gyakorlatban azonban csak két pozícióval került hátrébb, a 18. helyre, mivel Pierre Gasly Toro Rossójában újra motort cseréltek, így ő a rajtrács végéről indul.

A képre kattintva galéria nyílik!

Az elejéről 2013 óta először a két Red Bull indulhat Daniel Ricciardo – Max Verstappen sorrendben. Mögöttük a két vb-esélyes Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sorakozhat fel. Hamilton nagy eséllyel megnyerheti a bajnokságot már ezen a futamon, ugyanis elég neki, ha nem Vettel nyer, vagy ha a hetedik helynél előbb ér célba.

A hivatalos gumiszállító Pirelli erre a hétvégére a szuperlágy (piros oldalfalú), az ultralágy (lila) és a hiperlágy (rózsaszín) gumikat hozta el. Javaslatuk szerint a kétkiállásos stratégia tűnt a leggyorsabbnak, ultralágy-szuperlágy-szuperlágy vagy hiperlágy-szuperlágy-szuperlágy leosztással. A gumispórolós pilóták megpróbálkozhatnak akár egy egykiállásos taktikával is, de ehhez a Pirelli szerint komolyan óvni kell a gumikat. A mezőny többsége az ultralágy gumikon indult, mindenki igyekezett kerülni a hiperlágyakat, mert extrém gyorsan kopik.

Az alábbiakban a futam részletes krónikája olvasható.

Borzalmasan rajtolt az élről Daniel Ricciardo, Verstappen és Hamilton is elment mellette. A rajt sima volt, csak Esteban Oconnak kellett első szárnyat cserélni az első kör végén. Brendon Hartley is kereket cserélt, mindketten a legkeményebb szuperlágyakra váltottak. Kimi Räikkönen a rajt után visszaesett a hetedik helyre, de a következő kör elején megelőzte az elé kerülő Carlos Sainz Renault-ját.

Alonso mindössze négy kör után feladta a futamot. A rajtnál eltalálta Esteban Ocon leszakadt szárnyát, és a sérült autóval nem tudta folytatni a versenyt. A pályán megálló McLaren miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe. Az újraindítás után Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas és Räikkönen volt az első hat sorrendje. A holland stabil, két másodperces előnnyel állt Hamilton előtt.

Nyolc kör után Hamilton a rádión panaszkodott az ultralágy abroncsaira, a probléma mindkét Mercedest és a Ferrarikat is érintette. Verstappen tovább növelte az előnyét, és Ricciardo is közeledett Hamiltonhoz.

Az első hat mögött a pontszerző helyeken a két Renault és a két Sauber állt a pontszerző helyeken Sainz, Hülkenberg, Leclerc, Ericcson sorrendben, de a svédnek keményen kellett védekeznie Perez Force Indiája ellen.

12 körrel a verseny rajtja után egy körben jött ki a bokszba mindkét Mercedes, és Sainz is kereket cserélt. Egy körrel később Ricciardo is kereket cserélt, majd még egy kör múlva Verstappen is kiállt az élről. Mindannyian a legkeményebb, szuperlágy gumit tetették fel.

A 14. körben Perez is megelőzte Ericssont, a hazai közönség nagy örömére. Eközben Verstappen az új gumikon megelőzte Räikkönent, aki még nem volt a bokszban csakúgy, mint Vettel. Két körrel később Hamilton és Ricciardo egyszerre ért Räikkönen mögé, és mindketten meg is tudták előzni az előző futam győztesét. Egyértelműen lassabbak a Ferrarik az agyonkopott gumikon, talán ezért is hozták a 17. körben mindkét Ferrarit egyszerre.

A bokszkiállások után az élmezőny sorrendje visszaállt a rajt utáni állásra. Az eddigi kép alapján úgy tűnt, hogy két kiállásos futamra számíthatunk, egyedül a Ferrarinak van némi esélye az egy kiállásra. Verstappen 8 másodperccel vezet Hamilton előtt, akitől 2,3 másodpercre van Ricciardo.

Szép kis csata alakult ki a középmenzőnyben, a 11. helytől hátrafelé Leclerc, Grosjean, Hartley, Ocon, Gasly és Vandoorne a résztvevői.

23 kör után már csak Perez és a két Haas-pilóta nem volt a bokszban, a mexikói a hetedik helyen állt. Eközben ismét Hamilton volt az első, aki a gumijaira panaszkodik. Tény, hogy kezdtek szétnyílni a gumijai, ha így alakul a gumikopás, akár még több kiállás is lehet ebből, mint kettő.

Lance Stroll bokszkiállása nem sikerült a legjobban, egy szerelő majdnem az autó útjába esett. Eközben Leclerc Magnussen megelőzve újra pontszerző helyen autózik. 26 kör után Brendon Hartley az első kör után újra kereket cserélt, ennyit bírt a szuperlágy gumi.

Vettel DRS-távolságon belül van Ricciardo autójához képest a 29. körben, miközben az élen Max Verstappen már 11 másodperces fórral állt Hamilton előtt. A német meg is próbálkozott egy előzéssel a 30. körben, de nem sikerült. Közben Sainz Renault-ja megállt a pálya stadion-szekciójában, virtuális biztonsági autó vetett véget a Ferrari-Red Bull csatának. Perez a nagy nyertese a VSC-nek, a mexikói ekkor ejtette meg első kerékcseréjét, a kilencedik helyre tért vissza.

A 33. körben zöldet kaptak a pilóták, Ricciardo egy kicsit le tudta szakítani Vettelt, de egy körrel később a német meg is előzte az ausztrált. A két élmenő épp ekkor körözte le a Leclerc-Perez párost, akik a hetedik helyért harcoltak. A csatából a hazai hős jött ki győztesen, így az első tíz sorrendje: Verstappen, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Perez, Leclerc, Magnussen.

Hamilton gumijai még tovább romlottak, Vettel már 1 másodpercre megközelítette a 38. körben, majd meg is előzte a britet. Verstappen érinthetetlen az élen, előnye 14 másodperc. Jelen állás szerint Hamilton bőven világbajnok lenne. Érdekes módon még egyik Haas sem volt kereket cserélni, miközben többen is már kétszer megjárták a bokszutcát.

41 kör után a hazai pályán versenyző Perez fékhiba miatt feladta a futamot, a Force India pilótája nagyon csalódott. Közben a másik rózsaszín autóval Esteban Ocon Brendon Hartley-val koccant, az új-zélandi Toro Rossója jócskán megsérült, a felügyelők vizsgálják az esetet.

Ricciardo rákapcsolt, egy kör alatt egy másodpercet dolgozott le Hamiltonhoz képest, a különbség már csak 2,3 másodperc a két autó között.  Vettel is üldözőbe vette Verstappent, 12,6 másodperc a differencia köztük.

45 kör után DRS-sel támadhatta Ricciardo Hamiltont. Az ausztrálnak nem sikerült az első alkalommal megelőznie a britet, aki már 12 másodpercre van Vetteltől. A 47. körben végül sikerült az előzés, Hamilton egy elfékezés után kisodródott a fűre, így elment mellette a Red Bull-pilóta. A Mercedes nem várt tovább, kijött a bokszba a kör végén, Vettellel egyszerre ultralágy gumikért, aki Ricciardo mögé tért vissza.

Az események tovább pörögnek az élen, Verstappen is azonnal jött, de ő szuperlágyakért, miközben Bottas lemásolta Hamilton elfékezését, Räikkönen így elment a másik finn mellett. A kör végén Bottas is bejött a bokszba ultralágyakért. Az 52. körben a pontszerző helyen állók: Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericcsson.

Vettel nem tudta támadni az előtte használt gumikon autózó Ricciardót. Eddigre három pilóta adta fel a futamot, a mezőny három spanyol ajkú pillótája: Perez, Sainz és Alonso. Közben a franciák estek egymásnak a pályán, a 12-13. helyen Gasly és Ocon játszanak pályáról kiszorítósdit.

Az 55. körben a verseny állása:

15 körrel a verseny vége előtt Vettel és Hamilton között 25 másodperc a különbség, és a német DRS-sel támadhatta Ricciardót, a verseny során már másodszor. Az 57. körben nem sikerült az előzés, a lekörözöttek az ausztrálnak kedveztek. Ha Vettel előz, akkor is Hamilton lesz a bajnok.

Vettel hibázott az üldözés közben az 58. körben, kezdheti elölről a felzárkózást. Eközben ítélet született a Hartley-Ocon koccanás ügyében: nincs büntetés.

10 körrel a vége előtt füst tört fel Ricciardo Red Bulljából, majd le is állt az autója. Ezzel Räikkönen léphet fel a dobogóra, virtuális biztonsági autó a pályán. Verstappen aggódva szólt a csapatának, hogy nézzék meg kocsija állapotát, nehogy vele is hasonló történjen. Bottas a VSC ideje alatt új hiperlágy gumikat kapott, maradt az ötödik helyen a finn.

A VSC után 14 másodperces előnye van Verstappennek Vettel előtt, és Ricciardo kiesése miatt Gasly kaparintotta meg a tizedik pozíciót. 3 körrel a vége előtt Verstappennek szóltak, hogy lejjebb tekerheti a motort. Megteheti, hiszen 15 másodperccel vezet, és valószínűleg nem szeretne Ricciardo sorsára jutni.

Végül Max Verstappen nyerte a futamot Vettel és Räikkönen előtt, de a nap főszereplője Lewis Hamilton, aki negyedik helyével megszerezte ötödik világbajnoki címét.

A hivatalos végeredmény:

Az egyéni és a konstruktőri bajnokság állása:

1. Hamilton 358 pt
2. Vettel 294 pt
3. Räikkönen 236 pt
4. Bottas 227 pt
5. Verstappen 216 pt
6. Ricciardo 146 pt

1. Mercedes 563 pt
2. Ferrari 497 pt
3. Red Bull 337 pt
4. Renault 106 pt
5. Haas 84 pt
6. McLaren 58 pt

Forrás: Fotó: Europress