A Ferrari szeptemberben bejelentette, hogy az idény végén elbúcsúznak Kimi Räikkönentől, a 2007-es világbajnok helyére 2019-ben saját nevelésű ifjoncuk, az idén az Alfa Romeo Saubernél bemutatkozott Charles Leclerc kerül.

A 39 éves Räikkönen sem volt tétlen, miután a döntésről értesítették, lecsapott Leclerc megüresedő helyére, három nap alatt letárgyalta a svájci alakulattal a 2019-20-ra szóló szerződését.

A Forma-1 korábbi ura, Bernie Ecclestone egy friss interjúban üdvözölte a fejleményt, úgy véli, a hinwili csapat a finn veteránnal nagyon meg fog erősödni, amolyan második Ferrari lehet:

“Abszolút okos húzás volt ez. Én nagyon nagyra tartom Kimit. Nagyon jót fog tenni a Saubernek” – nyilatkozta a svájci Handelszeitungnak.

“Mindig is sajnáltam, hogy a csúcsmérnökök a Mercedestől vagy a Ferraritól sosem mennek a Sauberhez, pedig nagyszerű infrastruktúrájuk van. De nyilván nagyon nehéz Olaszországból vagy Angliából Svájcba csábítani az embereket” – magyarázta, hozzátéve, hogy emiatt is nagyszerű hír számukra Räikkönen megszerzése. “A Sauber mostantól Ferrari, Kimivel tovább erősödött a kapcsolat, a Saubernek nagy hasznára válik ez majd.”

A hamarosan 88 éves angol üzletember reméli, hogy az erős szövetséges Sauber a Ferrarit is tovább erősíti, ugyanis nagyon ideje lenne már megtörni a Mercedes uralmát:

“A Mercedes kiváló munkát végez, de az üzletnek árt, ha nincs meg az izgalom, mert egyvalaki dominál. Ezért fáj annyira, hogy a Ferrari ritkán nyer bajnoki címet. Ne feledjük, hogy a Forma-1 a szórakoztatóiparban is játszik. De ha nem képes szórakoztatni, akkor baj van. Láthatjuk is ezt a nézettség csökkenésében.”

2021-ben nagy szabályváltozások jönnek az F1-ben, de Ecclestone szerint ez sem garantálja majd a Mercedes-korszak végét:

“Még így is a Mercedesre tenném a pénzem. Annyi pénzük van, hogy mindig is az élen tudnak maradni. Emellett a Ferrari olasz cég, azaz mindig meglepetést tudnak okozni, váltogatják a stratégiát. A Mercedes nagyon német, szóval náluk minden világos, minden optimalizált.”

Forrás: Fotó: Europress