A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa pénteki ülésén számos Forma-1-et érintő kérdésben döntött.

A felügyelőszervezet először is véglegesítette az F1 2019-es versenynaptárát, immár hivatalos a Liberty Media által augusztusban kiadott tervezet, az jövőre is 21 fordulóból áll majd a bajnokság, ám a kezdés visszakerül március közepére, tripla versenyhétvége nem lesz, viszont tolódik a nyári menetrend, a Német és Magyar Nagydíj dupla hétvégéje az ideinél egy héttel később jön, a hungaroringi versenyt augusztus 2. és 4. között tartják majd. A szezon december első napján zárul majd az Abu-dzabi Nagydíjjal. Jövőre kerül sorra az 1000. F1-es világbajnoki nagydíj, az áprilisi Kínai Nagydíj.

03.17. – Ausztrál Nagydíj
03.31. – Bahreini Nagydíj
04.14. – Kínai Nagydíj
04.28. – Azerbajdzsáni Nagydíj
05.12. – Spanyol Nagydíj
05.26. – Monacói Nagydíj
06.09. – Kanadai Nagydíj
06.23. – Francia Nagydíj
06.30. – Osztrák Nagydíj
07.14. – Brit Nagydíj
07.28. – Német Nagydíj
08.04. – Magyar Nagydíj
09.01. – Belga Nagydíj
09.08. – Olasz Nagydíj
09.22. – Szingapúri Nagydíj
09.29. – Orosz Nagydíj
10.13. – Japán Nagydíj
10.27. – Mexikói Nagydíj
11.03. – Amerikai Nagydíj
11.17. – Brazil Nagydíj
12.01. – Abu-dzabi Nagydíj

A sportszabályokat illetően három változás jön a jövő évre: az FIA pontosította a biztonsági autós szakaszokat követő újrarajtolási szabályokat, hogy teljesen világos legyen, mikortól, honnan lehet előzni; a jövő évtől a csapatok felelőssége lesz majd, hogy az autóik a versenyhétvégéken már a műszaki ellenőrzés és átvétel előtt megfeleljenek a szabályoknak; végül a nagydíjak végét 2019-től hivatalosan a LED-panelen megjelenő kockás grafika jelzi majd, bár a hagyomány kedvéért – nem hivatalos jelleggel – megmarad a zászló is.

2020-as változás, hogy még hosszabb lesz a kötelező “takarodó”, a csapatok tagjainak a jelenlegi nyolc helyett már kilenc órát kell távol maradniuk a pályától.

A műszaki szabályok terén 2019-re tisztázták a visszapillantó tükrök elhelyezésének paramétereit, átírták a fedélzeti kamerák elhelyezésére vonatkozó előírásokat, valamint kötelezővé tették az esőlámpákat – a hátsó szárnyak véglapjainak élén piros LED-ek javítják majd a láthatóságot.

Forrás: Fotó: Europress