A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány évvel ezelőtt szabályban próbálta biztosítani, hogy a csapatok ne tudják egymást átverni, megzavarni, beugratni azzal, hogy szerelőikkel eljátszatják, kerékcserére készülnek, miközben valójában nem áll szándékukban ilyesmi.

A sportszabályzat 28.12-es pontja szerint “csapattagok csak közvetlenül azelőtt tartózkodhatnak a bokszutcában, hogy az autón dolgoznának, majd a munka befejeztével a lehető leghamarabb távozniuk kell onnan”.

A vasárnapi Olasz Nagydíjon a Mercedes stábja a 20. és 21. körben is kiállt a garázs elé, ám versenyzőjük nem érkezett, Lewis Hamilton a 28., Valtteri Bottas pedig csak a 36. körben cserélt végül.

Sokak szerint a Mercedes Monzában a blöffölés tiltott eszközéhez nyúlt, ám a futam után a csapatfőnök Toto Wolff azt állította, valóban pakliban volt a csere Hamiltonnal, mindkétszer csak az utolsó pillanatban döntöttek ellene:

“Nem fantomkiállás volt. Készen kell állni az elé- vagy alávágásra. Nem tudtuk, hogy Kimi (Räikkönen, Ferrari) kijön-e, így azt mondtuk Hamiltonnak, hogy csinálja épp az ellenkezőjét (mint a vezető finn). Ehhez viszont kint kellett tartani a szerelőket.”

A versenyigazgató Charlie Whiting véleményét is megkérdezték a Mercedes bokszutcai viselkedéséről, ő azt mondta, ennyi még belefér:

“Én úgy látom, hogy ez hozzátartozik a versenyhez. Nem szeretjük, ha a csapatok úgy lébecolnak a bokszutcában, hogy valójában nem végeznek kerékcserét, de ha azért jönnek ki, hogy tényleg elvégezzenek egyet… Ha minden körben ezt csinálták volna, akkor már nem hagytuk volna szó nélkül.”

“De nagyon is lehetséges, hogy tényleg úgy voltak vele, hogy kereket cserélnek, csak meggondolták magukat, szóval nem hiszem, hogy lépnünk kellene, hacsak nem csinál valamelyik csapat valami nagyon inkorrekt dolgot.”

A felvetésre, hogy mivel a Mercedes boksza pont a Ferrarié előtt van, így a kiküldött szerelők egy kicsit akadályozhatták is az érkező Ferrarit, Whiting így reagált:

“Ha tényleg akadályoznak, utána fogunk járni. Ha egyértelmű, hogy az a céljuk, hogy megnehezítsék a másik autó kiállását, miközben eszük ágában sincs kereket cserélni, akkor természetesen kivizsgáljuk a dolgot.”