A paddockban egy ideje rebesgetik már, hogy a riválisok energiatárolós trükkre gyanakszanak a Ferrarival kapcsolatban, többen is ezt sejtik az olaszok idei jó időmérős teljesítményének hátterében.

Állítólag a Ferrari miatt pontosítottak az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt az olajégetésre vonatkozó szabályokon, a Spanyol Nagydíjon pedig a csapat glóriára szerelt, de légterelővel kiegészített visszapillantóját tiltották be. Korábban a Ferrari padlólemezét is módosítani kellett.

A Ferrari állítólagos energiatárolós trükkjének tisztázása érdekében több rivális is hivatalos vizsgálatot követelt az FIA-tól. Egyes pletykák szerint Monacóban akár óvást is benyújthatnak a Scuderia ellen.

Az ellenfelek azt gyanítják, hogy egyes szenzorok bonyolult megkerülésével a Ferrari az engedélyezett négy megajoule-nál több energiát nyer vissza az energiatárolóból. Ezzel akár 20 lóerős teljesítménytöbblethez is juthat a csapat.

Noha bizonyítékot a szúrópróbaszerű ellenőrzéseken eddig nem találtak a Ferrari ellen, sokan susmust sejtenek a háttérben amiatt is, mert a Ferrari váratlanul támogatni kezdte a 2019-es aerodinamikai módosításokat, és igent mondott az MGU-H 2021-től való száműzésére. Többen azt gyanítják, hogy ez egy FIA-vel kötött titkos alku része lehet.

Az ügyben az jelenti a legnagyobb nehézséget, hogy amennyiben a Ferrari esetleg tényleg megkerülte valamilyen módon a szenzorokat, ehhez olyan bonyolult technikai megoldások szükségesek, amelyeket nem feltétlenül képesek átlátni az FIA ellenőrei.

Az ellenfelek ennek ellenére a helyzet mielőbbi tisztázását sürgetik, ennek kikényszerítése érdekében merült fel az óvás lehetősége is. “Minden egyes verseny, amelyen szürke zónákban járhat valaki, elveszített verseny lehet számunkra” – figyelmeztetett Niki Lauda, a Mercedes elnöke.