Az 1,6 literes, turbós, V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes a király a motorok terén. Tavaly ugyanakkor a Ferrari már komoly kihívónak bizonyult, a szezon második felére pedig a Red Bull is tényezővé vált, így a negyedik címvédés biztosan nem lesz könnyű, keményen dolgoznak is a Mercinél.

“Gyakorlatilag teljesen új lesz” – mondta a motorfőnök, Andy Cowell az Autosportnak, amikor a 2018-as erőforrásról kérdezték.

“Már csak azért, is, mert végigcsináltunk 20 futamot az előző modellel. Volt több fejlesztési lépcsője az idény folyamán, és vannak elképzeléseink a benne rejlő teljesítmény növelésére. A teljes motor területén vannak elképzeléseink a súrlódás csökkentésére, az elektronikai veszteségek kiküszöbölésére.”

“Minden egyes új motornál, minden egyes fejlesztési csomagnál lehet tanulni valami újat. Szóval van egy lépcső, ott befagyasztjuk a fejlesztést, jön a próba, aztán a versenyek, ami elég frusztráló, mert közben nagyon sokat tanulunk, de a minőség kockáztatása nélkül már nem lehet hozzányúlni a motorhoz. Szóval fejben kell tartani ezeket, és a következő lépcsőnél bevetni.”

“Vannak apró javítások a jól bevált rendszerekhez, de vannak nagy tanulságok is a gyújtásról, a súrlódásról, új anyagok, amelyek segíthetnek olyan területeken, amelyeken korábban küszködtünk. Néha pedig mi magunk is meglepődünk.”

“Még mindig van kiaknázásra váró potenciál ebben a motorformulában, kismillió apró javulás, ötezredes nyereségek. És vannak nagyobb meglepetések is.”

Forrás: Fotó: Europress