Sűrű hetet bonyolítanak a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA): hétfőn megnyitották a dicsőségcsarnokot, szerdán ülésezett a Motorsport Világtanács, pénteken pedig következik az autósportszezon zárásaként a díjátadó gála.

Ami a Motorsport Világtanács ülését illeti, a fórum bizonyos szabálymódosítások mellett véglegesítette a 2018-as Forma-1-es világbajnokság versenynaptárát is, így – rendkívüli események híján – immár biztos, hogy a jövő évben rekordhosszúságú, 21 fordulós lesz az idény, derült ki a szerdán késő este kiadott közleményből.

Ami a további döntéseket illeti, az FIA a jövő évtől “rugalmasabban” kezeli a versenyhétvégék bonyolítását, az edzések és a verseny kezdési időpontját, lehetőséget adva ezzel a tulajdonos Liberty Media újítási kísérleteire.

Szintén a Liberty (promóciós) tevékenységét segíti, hogy a régebbi Forma-1-es autók futtatása csakis F1-es szintű engedéllyel rendelkező versenypályán minősül tesztelésnek, azaz az idén nyári londoni dzsemborihoz hasonló rendezvények kikerültek az arra vonatkozó előírások alól. Lesz azért egy kis korlátozás: ilyen formában legfeljebb 50 km-t mehet egy-egy autó, és csakis speciális, az eseményre szánt gumikon.

A felügyelőszervezet nem nyúlt a jövő évben büntetés nélkül használható új motorok számához, a 21 hétvégén immár csak három erőforrást lehet beszerelni szankció nélkül, ugyanakkor kidobták a nevetségesnek ható büntetési tételeket, bárki, aki alkatrészcserék miatt 15 helynél többet bukna, egyszerűen a rajtrács végére kerül. Ha egy futamon több ilyen versenyző lesz, a büntetések időrendjében állítják őket fel az utolsó rajkockákba.

Tegyük hozzá, hogy az intézkedés azért nem hoz sok változást, az erőforrás-részelemek cseréiért mindig öttel osztható hátrasorolást adnak, így a 15 után úgyis a 20 következne a 20 helyes rajtrácson, de legalább az abszurd, papíron 30-50-60 helyes büntetésekkel nem fognak bohóckodni 2018-tól.

A műszaki szabályok terén tovább szigorítják a motorolajokra vonatkozó előírásokat, hogy kizárhassák a kenőanyagok üzemanyagként való elégetését – az FIA pontos részleteket egyelőre nem közölt -, a fejvédő keret, a glória bevezetése miatt pedig módosítottak a tükrök és a fedélzeti kamerák elhelyezésére vonatkozó regulákon. Az FIA pontosan meghatározta az energiatároló egységek (akkumulátorok) minimális tömegét és méreteit is.

A 2018-as Forma-1-es világbajnokság versenynaptára

március 25. – Ausztrál Nagydíj

április 8. – Kínai Nagydíj

április 15. – Bahreini Nagydíj

április 29. – Azerbajdzsáni Nagydíj

május 13. – Spanyol Nagydíj

május 27. – Monacói Nagydíj

június 10. – Kanadai Nagydíj

június 24. – Francia Nagydíj

július 1. – Osztrák Nagydíj

július 8. – Brit Nagydíj

július 22. – Német Nagydíj

július 29. – Magyar Nagydíj

augusztus 26. – Belga Nagydíj

szeptember 2. – Olasz Nagydíj

szeptember 16. – Szingapúri Nagydíj

szeptember 30. – Orosz Nagydíj

október 7. – Japán Nagydíj

október 21. – Amerikai Nagydíj

október 28. – Mexikói Nagydíj

november 11. – Brazil Nagydíj

november 25. – Abu-dzabi Nagydíj