A Forma-1 hivatalos gumiszállítójának adatai szerint az idén 435 előzést hozott a szezon, a versenyenkénti átlag így 21,75 lett. Ehhez képest tavaly 866 előzés volt, versenyként átlagban 41,23.

Várható volt, hogy az idén gond lesz az előzésekkel, az autók ugyanis a korábbinál jóval több leszorítóerőt generáltak, és nehéz volt követni az elöl haladókat. Nem segített az sem, hogy az idei gumik kifejezetten kemények voltak, megszokottá váltak az egykiállásos versenyek.

A legtöbb előzés Azerbajdzsánban volt, itt 42 manővert számoltak össze. Ezzel szemben az Orosz Nagydíj maga volt a dögunalom, Szocsiban mindössze egyetlen előzést regisztráltak.

A legtöbb előzés Daniel Ricciardo nevéhez fűzödött, 43 manővere volt az évben. Szintén az ausztrál előzte a legtöbbet egy versenyen, Silverstone-ban 13 sikeres manővert mutatott be.

A legkevesebbszer Max Verstappent és Lewis Hamiltont előzték meg, mindkettejüket kétszer (Sebastian Vettelt háromszor). A legkevesebb előzést a Red Bull és a Ferrari ellen hajtották végre, 11-11 ilyen alkalom volt. Az előzések között nem számolták a rajt utáni helycseréket, illetve az első körös helyezkedéseket.

A Pirelli 2017-ben 38 788 abroncsot szállított a csapatoknak, ebből 33 520-at a versenyhétvégékre. Ezek közül mindössze 12 920 darabot használtak fel. A bokszkiállások száma 533 volt, a versenykénti átlag 26,7-re, a versenyzőnkénti másfélre jött ki.

2017-ben összesen 329 170 kilométert tettek meg a versenyzők a Pirelli abroncsaival, ebből a legtöbbet szuperlággyal (118 729 km). A legalacsonyabb aszfalthőmérsékletet – száraz versenyen – Kínában mérték (14 Celsius-fok), a legmagasabbat a Hungaroringen (55 fok).