A Liberty célja az, hogy a módosításokkal élvezetesebbé váljanak a versenyek. Ross Brawnék dolgoznak az autók aerodinamikájának megváltoztatásán is, a pályákon ezzel párhuzamosan hajtanának végre módosításokat.

“Az aerodinamikai program kezd lendületet venni, de dolgozunk a pályák fejlesztésén is” – mondta Brawn. “Egyes helyszíneket már meg is kerestünk lehetséges módosításokkal kapcsolatban.”

Brawn szerint a Liberty a korábbi versenyeket is vizsgálja, mert így próbálják kideríteni, hogy melyek azok az elemek, amelyek szükségesek a nézők számára élvezetes versenyekhez.

“Elemezzük az adatokat. Voltak olyan periódusok, amikor több előzés volt? Voltak olyan pályák, amelyek sok előzést produkáltak? Ezek alapján készül egy statisztikai analízis.”

“Amire figyelnünk kell, hogy nem az előzések jelentik a jó versenyeket. Át kell gondolnunk, hogy mi is a jó versenyzés – szerintünk pedig az, amikor két autó harcol egymás ellen.”

“Ez jelentheti azt, hogy aki elöl van, elöl is marad, de ettől még van akció. Kicsit több ez annál, mint számolgatni az előzéseket.”

“Amit eddig tapasztaltunk, hogy nagyban segíti a versenyzést, ha egyes kanyarokat többféle íven is be lehet venni.”

Brawn szerint számít az aszfalt minősége is, a sima, a gumikat alig koptató felületek nem biztosítanak elég jó szórakozást. Erre iskolapéldaként Szocsit említette.