Miután a Forma-1 vezetése ismertette a csapatokkal – az amúgy korábban velük is egyeztetett – 2021-es motorreformtervét, a Ferrari azzal reagált, hogy a mostani erőforrások egyszerűsített, korlátozottabb fejleszthetőségű és bizonyos elemeiben egységesített változata eltüntetné a márkák, gyártók közötti különbséget, ilyen F1 pedig nem kell nekik, inkább kiszállnak.

A valódi ok persze inkább az F1-tulajdonos Liberty pénzügyi reformterve lehet, hiszen többször is világossá tették, hogy az Ecclestone-éra vége felé kialakított, a Ferrarinak 100 millió dolláros pluszbevételt juttató bónuszrendszert el akarják törölni, kiadási plafont és egyenlőbb bevételelosztást kívánnak bevezetni.

De akármi is legyen az ok, a lényeg, hogy a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szombaton újra megismételte a kiszállási fenyegetést:

“A párbeszéd megkezdődött, folyamatosan alakulnak majd a dolgok. 2020-ig van még időnk a Ferrari számára előnyös megoldásokat találni” – mondta az Alfa Romeo-Sauber együttműködés milánói “leleplezésén”.

“De a Ferrari kiszállást illető fenyegetése komoly. A Sauberrel kötött megállapodás 2020-21-ig tart, pont addig, amikor a Ferrari távozhat. A Forma-1 számára is hasznos megoldást kell találnunk, azonban az is egyértelmű, hogy mi nem fogunk meghátrálni” – fenyegetőzött az elnök.