Hiába üldözte Lewis Hamilton egy teljes futamon keresztül Valtteri Bottast, az előzésre nem volt reális esélye, de az elmúlt években pont ezt szokhattuk meg a Yas Marina versenypályától. Pedig Hamilton nagyon akarta a győzelmet, a harmadik szektorban azonban képtelen volt követni csapattársát.

“Ez egy nagyszerű, nagyszerű pálya, de sajnos egyáltalán nem való a Forma-1-es autóknak” – panaszkodott Hamilton.

“Az utolsó szektorban egyszerűen képtelenség követni az elöl haladót. Ebből a szempontból ez az egyik legrosszabb pálya, 1,4 másodperccel kellene gyorsabbnak lenni egy előzéshez.”

“Mivel Valtterivel azonos autónk van, legfeljebb néhány tized van közöttünk, így az előzésre csak akkor lehet reális esély, ha valaki nagy hibát vét, vagy lecsúszik a pályáról. De még akkor is ott vannak a hatalmas bukóterek.”

Az előzésekkel a pálya 2009-es átadása óta gond van (erről Fernando Alonso és Vitalij Petrov is tudna mesélni), az újabb panaszok után legalább már van esély az átépítésre. A pálya tervezője, Hermann Tilke is beszélt erről a Sky Sportsnak.

“Van egy ötletünk az egyik kanyar megváltoztatására” – mondta Tilke. “Nagyon kis változtatásról van szó, mégis nagyon nagy hatása lehet az előzési lehetőségekre. Tárgyalunk róla.”

Tilke szerint ugyanakkor az idei futam azért is unalmas volt, mert a versenyzők a tempósorrendnek megfelelően kvalifikáltak. “A gyorsabbak kerültek a lassabbak elé, ilyenkor mit lehet tenni? Ha ilyen sorrend alakul ki, sosem lesznek előzések.”