A Red Bull-os Max Verstappent a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a dobogóról büntették le, amikor miután a 16. helyről rajtolva a 3.-ig kapaszkodott úgy, hogy az utolsó körön a 17-es kanyar átvágásával előzte meg a ferraris Kimi Räikkönent.

Az 5 másodperces időbüntetés miatt a4. Helyre visszaesett holland Austinban igen dühösen beszélt, hibásnak és igazságtalannak nevezte a büntetést, az egyik versenybíról pedig leidiótázta.

Csütörtökön megkérdezték, most hogyan látja a dolgokat:

“Nagyjából ugyanúgy gondolok mindent. Közvetlenül a verseny után mindig indulatosabb az ember, főleg, ha dobogóról rángatták le, és szerintem továbbra is engem illet a helyezés. A büntetés hibás volt, ugyanis mindenki egyfolytában elhagyta a pályát a 19-es, a 8-as, 9-es és még a 6-os kanyarban is.”

“A nézők imádták az előzést, jó manőver volt, aztán azzal jönnek, hogy jogosulatlan előnyt szereztem. Ha előnyt jelentene (a levágás), minden körben azt csinálnám. Teljesen érthető a dühöm, főleg, hogy minden pilóta csinálta, de csak engem büntettek!”

“Persze fogalmazhattam volna másképp, de a lényeg az, hogy továbbra is úgy érzem, igazságtalan volt a büntetés. Már nem szívhatom vissza, amit kimondtam, de nem konkrétan valakire irányult. Senkit sem akartam személy szerint megsérteni, ha azt akartam volna, meg is nevezem az illetőt.”

Mexikóvárosban Kimi Räikkönent is megkérdezték a történtekről. A finn megérti a fiatal holland bosszúságát, de azt mondja, meg kell tanulni elfogadni a büntetéseket.

“Egyszerűen el kell fogadni. Néha úgy érzi az ember, hogy túl szigorúak voltak vele, máskor meg neki kedvez a helyzet, mindig is így lesz ez. Mindenki azzal jött, hogy Mika Salo a Ferrarit segítette (Austinban), de Spában is ő volt a versenybíró, én meg szinte a semmiért kaptam büntetést ott.”

“Sokszor büntettek már olyasmiért, ami… Az ember semmiségnek érzi. De ez van, legközelebb igyekszik másképp csinálni, hogy más legyen az eredmény. Ők is igyekeznek a lehető legjobban végezni a munkájukat. Én is tudom, milyen, amikor rajtad csattan az ostor, de ilyen az élet.”

A felvetésre, hogy az állandó versenybírók alkalmazása kiszámíthatóbbá tenné-e a bíráskodást, Räikkönen azzal felelt, hogy szerinte nem, mert minden egyes eset más, az értelmezési véleménykülönbségek pedig általában jellemzők a motorsportra, az F1 nincs egyedül ezzel a problémával.