A versenyzők és a csapatok ellenkezése ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány hete úgy döntött, hogy 2018-ra kötelező érvénnyel bevezetik a Forma-1-ben a 2016-ban hosszasan tesztelt fejvédő keretet, az ún. glóriát, majd az eszköz az alsóbb kategóriákban is kötelezővé válik.

A döntést többször is elhamarkodottnak bélyegző, mögötte jogi aggodalmakat látó Red Bull-főnök, Christian Horner ez friss megszólalásban arra figyelmeztetett, hogy a glóriával egy olyan, túlbiztosított úton indul el az F1 és általában a formaautózás, amelynek végén akár az önvezető autók állhatnak:

“Nézzük meg a MotoGP-t, ott nincs bukókeret, nincsenek stabilizátorok. Számomra aggasztó, hogy ha erre haladunk tovább, eljuthatunk oda, hogy biztonságosabb, ha a versenyző nem is ül az autóban. Akkor meg minek is a pilóta? Lehetnek önjáró autók.”

“Azonban ez a sportág nem erről szól, kell a versenyző, a versenyzők pedig elfogadják, hogy van bizonyos kockázat, amikor beülnek az autóba. Persze a kockázat elfogadható mértékének meghatározása felügyelőszervezetként az FIA hatáskörébe tartozik.”