A lengyel pilóta legutóbb 2010 novemberében, az Abu-Dzabi Nagydíjon indult, majd 2011 februárjában egy raliautóval súlyos balesetet szenvedett, amelyben komolyan megsérült a jobb keze.

A 32 éves Kubica idén június elején Valenciában, majd a múlt héten a Paul Ricard pályán is tesztelhetett a Renault 2012-es versenyautójával, de a nyilvánosság kizárásával lezajlott gyakorlásról közölt képeken egyszer sem mutatták a jobb kezét.

A német lap beszámolója szerint augusztus elején a lengyel versenyző a Hungaroringen ismét kipróbálhatja a Renault-t, és ha elégedettek lesznek az eredményével és a teljesítményével, akkor a nyári szünet után ő válthatja Jolyon Palmert. A 26 éves brit pilóta egyelőre nem szerzett pontot a mostani idényben. Amennyiben így történik, Kubica augusztus végén a Belga Nagydíjon térhet vissza a versenyzéshez. A Renault F1-s főnöke, Cyril Abiteboul ugyanakkor többször hangsúlyozta, hogy Palmer helye biztos 2017-re, a lengyel legfeljebb – további tesztek után – 2018-ra lehet jelölt.

A Bild cikke hozzáteszi, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orvosainak ellenőrizniük kell, hogy a lengyel pilóta képes-e öt másodpercen belül kiszállni az autójából – többek között ettől is függ, hogy visszakaphatja-e a versenyengedélyét -, ehhez viszont a Renault-nak át kellene alakítania az autót, hogy mindkét váltó a kormánykerék bal oldalán legyen.

Az egykori BMW- és Renault-pilóta a héten az olasz Corriere della Serának így nyilatkozott:

“Fejben kell jó állapotba kerülnöm. A hozzáállásomon múlik, hogy kezelhető nehézségként tekintsek a fogyatékosságomra és ne legyőzhetetlen akadályként. Ezzel a hozzáállással sokkal jobban tudtam nekifutni az első tesztnek és megértettem, hogy minden fogyatékosság csak viszonylagos. Új kezdtem el, hogy nem tudtam, hogyan reagálok, semmire sem volt garancia, de aztán magamra találtam, azaz igazi versenyzőként a csakis teljesítményt kerestem, semmi mást.”

“Minden azonnal a helyére került, ugyanis semmi sem veszett el. Olyan, mint az úszás vagy a biciklizés, rögtön megvolt az eredeti érzés. Szóval ha a Renault hajlandó továbblépni ezzel a, mondjuk úgy, őrülettel, én is készen állok. Még kell az edzés, felkészülés, de már tudom, hogy újra az a versenyző lehetek, aki voltam. Márpedig 2010-ben magas szinten voltam, ezt gúny és álszerénység nélkül kimondhatom.”

Forrás: MTI/Vezess.hu