A Forma-1-ben jelenleg zajlik a 2020 után műszaki szabályok, főképp az erőforrásokra vonatkozó új előírások előkészítése, amelyben a pillanatnyilag az F1-ben jelen lévő gyártók mellett a beszállást fontolgató szereplők is részt vesznek.

Bár hivatalosan még nem született döntés, úgy tudni, négy év múlva a mostaniaknál olcsóbb, egyszerűbb, 1,6 literes, duplaturbós V6-osokat vezethetnek be, ejtik majd a bonyolult hőenergia-visszanyerőt, és “csak” egy KERS jelenti majd a hibrid komponenst.

Ez az irány a korábban évtizedeken keresztül az F1-ben szereplő Cosworth számára is vonzó lehet, jelezte Hal Reisiger, a független brit motorgyártó vezérigazgatója.

“Úgy gondolom, megfelelő támogatásunk van a csapatok részéről – némelyikkel egyenesen tárgyaltunk is már – ahhoz, hogy elszánjuk magunkat a folytatásra. Szóbeli megegyezésünk van a partnerségről néhány jelenlegi és leendő csapattal, azaz pénzügyileg fenntarható lenne a motorszállító projektünk” – mondta a Motorsport.comnak.

“Örömmel veszünk részt az előkészítési folyamatban, úgy véljük, készen állunk az F1-es visszatérésre, ha változnak a szabályok. Ezeknek a változásoknak a hőenergia-visszanyerőre kellene vonatkozniuk, ugyanis az a legdrágább és legidőigényesebb részelem. Ha az F1 új motorszállítót szeretne 2021-re, ezen a frontot kell változtatni.”

A Cosworth-vezér leszögezte, hogy a cégnél megvan a megfelelő infrastruktúra az F1-es motorszállítói szerepvállaláshoz, a brand védelme fontos számukra, így nem is vállalnának ilyesmit, ha komoly esélye lenne a kudarcnak.

A Cosworth 2021-ben önálló gyártóként is beszállhat, de akár úgy is, hogy az általa kifejlesztett erőforrást az egyik nagy márka vagy konstruktőr – például a Red Bull – a saját neve alatt veti be az F1-ben.