A Forma-1 gazdasági és marketingvezetője, Sean Bratches tegnap a Londonban megrendezett F1-es bulin-bemutatón beszélt a sportág jövőjéről, az új futamok, helyszínek felvételéről, azt mondta, nagyon sok ajánlatot kaptak a világ minden tájáról:

“Amióta itt vagyok, talán 30 országból, területről, hercegségből is megkerestek már azt illetően, hogy vigyük el az országukba, városukba a Forma-1-et. Szóval különleges helyzetben vagyunk, számtalan lehetőségünk van, ki kell találnunk, hova is menjünk, a döntés legfontosabb szempontja pedig az, hogy mi lenne a legjobb a sportág szurkolói számára.”

Bratches a Forma-1-es szerződését 2019-cel felmondó Silverstone kapcsán természetesen a Brit Nagydíjra is kitért:

“Mindent beleadunk majd, hogy a silverstone-i a lehető legnagyszerűbb versenyhétvége legyen a következő három évben, aztán meglátjuk, mi lesz utána. De a Forma-1 részéről elkötelezettek vagyunk a Brit Nagydíj jövője iránt.”

A szerdai londoni F1-es bemutató és dzsembori kapcsán persze felmerült a korábban is többször felvetett ötlet, miszerint akár a metropolisz utcáin is rendezhetnének versenyt. A pilótáknak tetszene:

“Miért is ne? Nem tudom, hogy lehetséges-e egy teljes hétvégére lezárni egy olyan várost, mint London, de más helyeken is megy, szóval nem lehetetlen” – mondta a ferraris Sebastian Vettel.

A 2009-es világbajnok Jenson Button így beszélt: “Nagy buli lenne, főleg a nézők számára.”

“Miért is ne versenyezhetnénk itt, Londonban? Fantasztikus lenne!” – mondta Felipe Massa.

London polgármestere, Sadiq Kahn a Reuters hírügynökségnek azt mondta, kétségtelenül nehézségekkel járna a futam megrendezése, de “örömmel meghallgatná” a Forma-1 vezetőinek ajánlatát, elképzeléseit az utcai versenyről.

Az F1-főnök Bratches a londoni utcai verseny konkrét említését elkerülte, de egyértelmű, hogy illene a terveik közé a dolog:

“Szeretnénk nagyvárosokba menni, szeretnénk több utcai versenyt. További utcai futamokat veszünk majd fel a naptárba. A futamok többsége hagyományos pályákon lesz, de a jövőben szeretnénk nagy, aktív közönséggel rendelkező városközpontokba elvinni a brandet.”