Az Auto, Motor und Sport megtudta, hogy az FIA Bakuban megtiltotta a futóművekhez kapcsolódó hidraulikus szabályozó elemek előmelegítését is. A hírek szerint öt csapat alkalmazta ezt a trükköt, sőt többen még parc fermé-előírások alatt is alkalmaztak melegítőket.

Az érintettek a hátsó tengelyen klasszikus gátlók és stabilizátorok helyett hidraulikus szabályozó elemeket használnak, amelyekkel az autó mozgása kontrollálható. Ezeket többnyire a váltó háza rejti, így a külvilág számára láthatatlanok.

Ezt a megoldást a Mercedes, a Force India, a Red Bull, a Toro Rosso és a McLaren alkalmazta, mintavételek és a riválisok által szolgáltatott bizonyítékok alapján pedig kiderült, hogy az érintett csapatok előmelegítéssel biztosítják a rendszer optimális működését. Ezzel a trükkel befolyásolható a futómű karakterisztikája, de még a hasmagasság is szabályozható.

Bakutól az FIA megtiltotta a futóműelemek külső melegítését, vagyis forrólevegő-fújókkal már nem lehet melegíteni a kérdéses területet. A Mercedesszel állítólag így sem sikerült kiszúrni, mert “véletlenül” úgy építették a hidraulikus elemeket a váltó házába, hogy azokat az áramló váltóolaj is melegíti. Az FIA a lapnak megerősítette, hogy ezt a megoldást a szervezet nem tilthatja meg.

Nem tudni, hogy ennek a trükknek mennyi köze van ahhoz, hogy a Mercedes előrelépett a gumikezelés területén, de lehet összefüggés. Teljes megoldást csak az jelenthetne, ha 2018-ra betiltanák a hidraulikus felfüggesztések használatát, de ez jövőre csak a csapatok egyhangú egyetértésével valósulhatna meg. 2019-ben ilyen alkatrészeket már nem lehet használni.