Monacóban napos, száraz, ideális versenyidőben sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2017-es Forma-1-es Monacói Nagydíj startjához.

Az élről a 2008-as Francia Nagydíj utáni első pole-ját szerző Kimi Räikkönen, mellőle csapattársa, a bajnoki éllovas Sebastian Vettel kezdhetett. A Mercedesszel Vetteltől szombaton mindössze 2 ezreddel lemaradó Valtteri Bottas állt a harmadik rajtkockába, mellé a Monacóban eddig mindkétszer kieső Max Verstappen került.

A harmadik sorba Daniel Ricciardo és Carlos Sainz (Toro Rosso), a negyedikbe a Force Indiá-s Sergio Perez és a haasos Romain Grosjean, az ötödikbe – a McLaren-pilóták hátrasorolásainak köszönhetően – Danyiil Kvjat és a Star Warst ünnepelve rohamosztagos overallba bújt renault-s Nico Hülkenberg került.

Stoffel Vandoorne a 10.-ről a 12. helyre lépett vissza, az időmérőn betliző Lewis Hamilton a 13. pozícióból startolt. A Fernando Alonsót helyettesítő, állítása szerint élete utolsó F1-es futamán induló Jenson Button a rajtrács végére került volna a motorrészelemek cseréje miatt, de úgy döntöttek, okosabb, ha a bokszutcából ered a mezőny után.

A rajthoz a két Suaberen kívül (18-19. hely) minden autóra az ultralágy keverékű Pirelli került, a nagy kérdés az volt, ki mikor és hogyan oldja meg az egy kötelező kerékcserét, mikor használja majd a szuperlágyat.

Rajt/1. kör: A lámpák kialvásakor Räikkönen jól lépett el és az első kanyarban is mindenki tisztán el tudott fordulni, a kör során sem történt akció, pozíciócsere. Hamilton egy helyet javított a rajtnál, a kör végén Button és Wehrlein kereket cserélt, a veterán ultráról szuperre, a német ifjonc fordítva. A sauberesek veszélyesen engedték ki Button elé Wehrleint, a versenybírók vizsgálat alá is vonták az esetet.

2. kör: A top10 sorrendje: Räikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Riciciardo, Sainz, Perez, Grosjean, Magnussen, Hülkenberg.

3. kör: A mezőny beállt.

10. kör: Räikkönen bő két másodperccel vezetett Vettel előtt, a németet 3,7-del követte Bottas. Senki nem volt közel a másikhoz.

13. kör: Wehrleinnak 5 másodperces időbüntetést osztottak ki a bokszutcai incidensért.

16. kör: Vettel lemaradása 1,4 másodpercre csökkent. Hülkenberg kékes füstöt eregetve, sebességváltó-hibával állt félre az alagút ráfordítójánál, azaz a Portier-nél. Sergio Perez orrkúp- és kerékcserén járt a bokszban, szuperlágyakat kapott, a 16. helyre esett vissza. Hamilton így két pozíciót nyerve felért az utolsó pontszerző helyre.

22. kör: Perez Stroll nyakára ért, a 15-16. helyen autóztak.

25. kör: Marcus Ericsson (18.) keservesen panaszkodott a rádión a szemmel láthatóan pocsék tapadás miatt.

26. kör: Räikkönenék utolérték a mezőny végét, kezdődtek a lekörözések.

28. kör: Bottas a lekörözések során 1,8 másodpercre csökkentette hátrányát Vettelhez képest.

33. kör: Verstappent a bokszba hívták, szuperlágyakat kapott.

34. kör: A Mercedesnél reagáltak, Bottas is kint járt, a finn simán vissza is ért Verstappen elé. (5-6. hely.) A kör végén a vezető Räikkönen is kiment a szuperlágyakért, a 3. helyre tért vissza.

35-38. kör: A Vettelhez hasonlóan tovább kint maradó Ricciardo szupergyors körökkel igyekezett annyi előnyt kiautózni, hogy Verstappen és Bottas elé kerülhessen a saját cseréje után, amire rásegített, hogy Bottasék egy kicsit be is ragadtak Sainz mögé.

39. kör: Ricciardo is kiment a szuperlágyakért, és a tervnek megfelelően Bottasék elé, a 3. helyre tért vissza.

40. kör: Vettel szintén addig maradt ki, hogy a saját cseréje után is Räikkönen elé kerüljön, a ferrarisok helyet cseréltek, a német átvette a vezetést. Ocont defekt miatt hívták ki, a 17. helyre esett vissza, elbúcsúzhatott a pontszerzéstől.

45. kör: A mclarenes Vandoorne kerékcseréje után az utolsó pontszerző helyre került, a top10-ből csak a 6. helyen haladó Hamilton nem járt kint.

46. kör: Vettel óriási tempóval lépett el Räikkönentől, körönként közel egy másodpercet adott a finnek, aki már majdnem  másodpercre volt tőle. A kör végén Hamilton is kiment a szuperlágyakért, a 7. helyre ment vissza a pályára.

47. kör: A kerékcserék után Vettel vezetett, mögötte Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Kvjat és Vandoorne a pontszerző helyeken.

50-51. kör: Verstappen Bottas nyakára ért, miközben előttük több lekörözendő autó haladt.

54. kör: Bottast az első kanyarban felnyílott csatornafedélre, defektveszélyre figyelmeztették a rádión. Korábban Magnussen és Ocon gumija is ott sérült meg.

60. kör: Baleset, a Portier-ben Pascal Wehrlein Sauberje egyenesen élére állva állt meg a korlátnál. Azonnal beküldték a biztonsági autót. Az alagút utáni bukótérben Button is félreállt – ő ütközött Wehrleinnal, lehetetlen helyen próbált előzni a kanyar belső ívén.

61-64. kör: Verstappen kereket cserélt. Később Massa és Perez is élt az alkalommal.

A sorrend a biztonsági autó mögött: Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Kvjat, Vandoorne.

65. kör: A safety car mögött a mezőnyt visszakörözni igyekvő Marcus Ericsson a Ste. Devote-ban a falnak ment. Nem volt nagy ütközés, de kiesett.

67. kör: Távozott a biztonsági autó, az újrarajtolásnál Bottas a célegyenesben benézett Ricciardo mellé, majd őt kezdte támadni Verstappen. Hátrébb Vandoorne az első kanyar külső ívén a korlátnak futott ugyanott, ahol pár perccel korábban Ericsson.

69. kör: Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Kvjat és Perez a top10-ben.

72. kör: Perez a Rascasse-ban oldalról nekiment Kvjatnak, a Toro Rossó-s orosz később félreállni kényszerült.

73. kör: A williamses Lance Stroll a garázsba kiállva adta fel a versenyt.

78. kör/befutó: Bár Räikkönenre “ráestek” az üldözők, Sebastian Vettel senkitől sem zavartatva futott be az élen, 2001 után újabb monacói futamgyőzelmet hozva a Ferrarinak. A német pályafutása során másodszor nyert a hercegségben, idei harmadik győzelme volt. A dobogóra Räikkönen és Ricciardo ért még fel. A további pontokon Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Massa és Magnussen osztozott.