Piola azt emelte ki, hogy a Ferrari idei kormányán feltűnt egy új kapcsoló, ami tavaly még nem volt rajta, GRIP, azaz tapadás felirattal. Az olasz szakember szerint ez a kapcsoló tavaly is létezett, de nem a kormányon, hanem a vezetőfülkében, máshol volt elhelyezve.

Mivel a legkézreesőbb helyre tették erre a szezonra, azt feltételezi, hogy a jelentősége nagyban növekedett. Ehhez kapcsolódik, hogy az idei kormány tetején, a kijelző fölött megjelent egy TYRE-PHASE?, azaz Gumiszakasz? felirat is. Piola szerint az autó komputerébe különböző beállítások lehetnek betáplálva, amiket a versenyző menet közben tud előhívni, és ugrálni közöttük a GRIP kapcsolgatásával.

Úgy változtathatja a beállításokat, ahogy azt a gumik állapota megköveteli, azaz minél viseltesebb a gumi, az autót annál lágyabb, gumikímélőbb beállításra rakhatják át Vettelék.

Ezzel képesek megnövelni a gumiszettek élettartamát, vagyis a kocsi finomabban bánik a gumikkal, és tovább lehet azokat használni. A gumi üzemi tartománya meghosszabbodik, kevesebb kerékcserére van szükség. Ez magyarázhatja, hogy Vettel miért volt képes eddig az összes futamon tovább használni ugyanazokat a típusú gumikat, amiken a Mercedes is futott.