A Kínai Nagydíj pénteki edzésnapja igen kevés akciót hozott, de az első gyakorláson azért mentek néhány kört az autók a vizes pályán. Összehasonlításképp: Melbourne-ben pénteken 5024 km-t hozott össze a tíz csapat, Sanghajban ma 473 km volt a megtett táv.

A Pirelli a 2017-es autókhoz esőgumikból is újakat gyártott, akik a barcelonai teszten nem próbálták ki őket, most ismerkedtek velük, így minden kör aranyat ért, emellett meglepő eredmény is született.

“Ma versenyhétvégén is bemutatkoztak a 2017-es specifikációjú átmeneti és teljes esőgumijaink. Van még egy másik keverékű esőgumink is, amely jobban tapadhat, azonban a kevés futás miatt nem igazán sikerült tesztelni. Ugyanakkor viszont Max Verstappen legjobb, átmeneti gumis köre hét másodperccel volt gyorsabb, mint tavaly ugyanitt” – mondta a Pirelli versenyfőnöke, Mario Isola.

A teljesen új esőgumik viselkedése komoly kihívást jelent majd a csapatok számára a valószínűleg vizes versenyen, ugyanis a teljes esőgumi és az intermediate közti váltáspontot ilyen kevés futás alatt nem lehetett megtalálni.