A Forma-1-ben 2017-ben új aerodinamikai szabálycsomag érvényesül, az agresszívebb külsejű autók nagyobb leszorítóerőt termelnek majd, nő a kanyarsebesség és a köridő, a Pirelli pedig ehhez illeszkedően retrósan szélesebb, nagyobb tapadást biztosító abroncsokat szállít.

Az olasz gumigyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery a Motorsport.comnak adott interjújában azonban arra figyelmeztetett, hogy az ütősebb külső nem feltétlenül hoz majd jobb show-t, az aerodinamikai szabályok ronthatnak a versenyeken:

“Úgy gondolom, hogy a versenyzők élvezni fogják majd a vezetést, hiszen a teljesítményt érezni lehet majd. Olyan fizikai megterheléssel szembesülnek majd, amit jó ideje nem érezhettek. Azonban az előzések elsősorban az autók egymáshoz viszonyított teljesítményén múlnak. Ha az autók teljesítménye közelebb lesz egymáshoz, akkor lehet esély az előzésekre, de ha nem, akkor jönnek a körmenetek” – mondta a szakember.

kanada_f1_57

Míg a Pirellit 2011-es beszállásakor arra kérték, hogy gyorsabban elkopó, már-már kiszámíthatatlan gumikat gyártson a Forma-1-nek – amik aztán változatos versenyeket is hoztak -, 2017-től már tartósabb abroncsokat rendeltek. Hembery nem igazán örül a váltásnak.

“Pont az ellentéte lesz annak az időszaknak, de most ezt kérte tőlünk az F1. 2011-re gyorsan kopó gumikat akartak, most pedig valami mást szerettek volna. Mi megkérdezzük, hogy mit tartanak a legjobbnak, aztán igyekszünk teljesíteni, amit kérnek tőlünk. Az ilyen témákban mindig vannak pró és kontra érvek, de majd öt-hat futam után meglátjuk, helyes döntés volt-e vagy sem.”

aus_gp_41

Hembery szerint a tartósság azért jár majd pozitívummal is, a versenyzők keményebben hajthatnak, üldözhetik majd a riválisokat.

“Hat éven keresztül az volt a kérés, hogy a gumik jelentsenek kihívást a csapatoknak és a versenyzőknek, vigyázni kellett a melegedéssel és a kopással. Most azt kérték, hogy csökkentsük ezt, szóval jelentősen csökken majd a túlmelegedés és a kopás, így a pilóták keményebben nyomhatják majd az előzési helyzetekben.”

“Persze ehhez az is kell, hogy az aerodinamikai módosítások után az elöl haladó mögött kevésbé legyen turbulens a levegő, lehessen követni. Ez és az új gumik bevállalósabb előzéseket hozhatnak. Ugyanakkor viszont most már a kanyarokat is padlógázon lehet venni, ami nem igazán segíti az előzéseket, ha nem kell fékezni, nem nagyon lehet beérni a másikat.”