A spanyol pilóta rögtön az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon állt fejre egy nagyon komoly bukásban. Hónapok óta zajlanak az intenzív tesztek a glória néven futó fejvédő rendszerrel, most kiderült, hogy Alonso bukását is szimulálták vele.

Sokan érvelnek éppen Alonso balesetével a glória ellen, azt állítva, hogy a feje tetejére borult autóból csak megnehezíti a menekülést.

“Külön vizsgáltuk ezt a balesetet a glóriáról készült tanulmányban” – mondta az FIA helyettes versenyigazgatója és biztonsági felelőse, Laurent Mekies. “Láttuk, hogyan ért földet az autó, de a fő kérdés az volt, mi történik, ha a pilótának ki kell jutnia.”

“Elfogadjuk, hogy ha a versenyző jól érzi magát egy ilyen bukás után, nem fogja megvárni a sportbírókat, ki akar jutni a lehető leghamarabb. Ez, tekintettel az elektromos rendszerekre, nem a legjobb ötlet, jobb lenne, ha mindenki várna, de megértjük a pilóták álláspontját.”

“Pontosan úgy fektettünk le egy glóriával felszerelt autót, ahogy Alonso autója megállt, és egyik munkatársunkat megkértük arra, hogy jusson ki. Hihetetlen, de sikerült neki.”

“Amikor ezt megmutattuk a versenyzőknek, nem voltak elájulva a kijutási sebességtől, de hajlottak arra, hogy végül is ezt is lehet gyakorolni.”

Az FIA 2018-ban szeretné bevezetni a fejvédőt, Mekies szerint mérnöki szempontból befejeződött a fejlesztés, már csak az egyeztetések vannak hátra.

Kapcsolódó címkék: F1 FIA Forma-1