A Ferrari 2003-ban indította el F1 Clienti programját, amelynek keretében a megfelelően vastag pénztárcájú és Maranellóban megbízható gyűjtőként ismert ügyfeleik a korábban használt Forma-1-es modelljeik közül is vásárolhatnak, ellenőrzött körülmények között, asszisztenciával pályára is vihetik azokat.
Az F1 Clienti most bizonyos szempontból véget ér: az F1-es szabályoknak megfelelően a 2014-es autók futtatása már nem számítana tesztelésnek, a Ferrari azonban mégsem kínál majd eladásra belőlük, ugyanis a 1,6-os turbós V6-os hibrid erőforrások üzemeltetése és karbantartása olyan bonyolult és akkora pluszköltségekkel jár, ami már nem éri meg.
“Ezeket egyszerűen túl nehéz karbantartani. Az akkumulátorok például már akkor is különleges biztonsági lépéseket kívánnak, amikor valahova elszállítják őket repülőn” – mondta az Autocarnak a Ferrari spanyol tesztpilótája, Marc Gene.
A 2014 előtti F1-es Ferrarik persze ezután is a pályán maradnak, legutóbb a múlt hétvégén, a Daytonában rendezett évzárón, a Finali Mondialin köröztek Michael Schumacher, Felipe Massa, Rubens Barrichello, Eddie Irvine, Gerhard Berger, Alain Prost járgányai (lásd a képeken).